Thursday, December 4, 2008

hepy berday to you...

hye babe...
today ak nk wish hepi berday to sumone...
'hepy berday to you'...
tau sape sumone tue???
sumone yg sering membuatkan aku tersenyum bahagia sepanjang ary,,,
sumone yg tlah mencuri sekeping aty ini sejak 2 tahun dahulu,,,
sumone yg telah mengisi ary-aryku dgn kenangan terindah,,,
sumone yg sering memenuhi mimpi-mimpi malamku,,,
sumone yg telah membuatkan aty ini gelisah walaupun sehari tdak mlihat raut wajahnya,,,
sumone yg telah mengajar aku apa itu cinta,,,
sumone yg telah menjebakkan aku ke dalam kancah percintaan,,,
pendek kata,,
sumone nie lah yg membuatkan aku jatuh cinta,,,
sumone nie merupakan insan pertama yg pernah ak cintai,,,
sumone nie is my first love,,,
but,,,
sumone nie juga lah yg telah membuatkan aku menangis,,,
sumone nie juga lah yang telah merobekkan aty ini,,,
sumone nie juga lah yang membuatkan ak kadang kala putus harapan untuk idup dan bercinta lagi,,,
kenapa??
kerana sumone nie bukan milik aku dulu, kini dan selamanya...
dia milik org laen yg begitu bertuah dapat memilikinya...
ak telah lama sedar hakikat yg begitu memeritkan ini...
tp aku hairan,,,
kenapa aku terlampau bodoh untuk terus menerima dan mencintai sumone ini,,,
sedangkan aku sendiri terpaksa menahan aty dan perasaan aku dengan segala perbuatan dye...
bodohnyer ak...
cinta ini memang telah membutakan mata, hati dan akal fikiran ku...
sehinggakan ak tak pernah ambil peduli dengan setiap nasihat org2 yg menyayangi aku...
tapi sekarang aku telah sedar,,,
aku ambil keputusan untuk terus membuang dye jauh dari hidupku...
aku tidak mahu ingat lg tentang sumone tue..
biarlah dye bahagia dengan idupnya...
ak doakan dye sentiasa dalam lingkungan rahmat Allah...
semoga pertambahan umurnya hari ini menjadikan dia lebih matang dan lebih bertanggungjawab...
terima kasih kerana pernah hadir dalam lapangan hidupku...
dan pernah membuatkan hari-hariku ceria, gembira dan bahagia..
walaupun ak tidak pernah berasa kasih sayang darimu...
mulai hari ini,,,
aku akan tinggalkan segala masa-masa silamku,,,
dan terus memandang jauh ke hadapan,,,
mengorak langkah setapak demi setapak,,,
menuju ke bintang,,,
menuju ke puncak kejayaan,,
tanpa perlu menoleh ke belakang lagi...
aku baru sedar betapa beratnya tanggungjawab aku di atas muka bumi Allah ini...
tanggungjawab sebagai hambaNya...
untuk beribadah dan berbakti di atas tanah ini...
tanggungjawab sebagai seorang pelajar..
untuk terus menimba ilmu tanpa penat dan jemu...
hingga akhirnya ak mampu membanggakan smue org di dunia ini...
tanggungjawab sebagai seorang anak...
untuk berusaha menjadi anak yg solehah dan tau mengenang jasa mama dan abah...
untuk menyara mereka tatkala aku dewasa kelak...
untuk membalas segala jasa dan pengorbanan mereka,,,
jerih payah mereka sepanjang membesarkan aku dan adik-adik...
tanggungjawab aku sebagai seorang kakak...
untuk menjadi contoh dan teladan terbaik untuk adik-adikku...
tanggungjawab aku sebagai seorang kawan dan sahabat...
untuk sentiasa menjaga ikatan suci ini agar sentiasa terjalin utuh...
untuk jatuh cinta sekali lagi???
tidak mudah...
kerana aty ini telah dilukai...
tp sekiranya jodoh aku telah tiba,,,
aku terima ketentuan ILAHI..
tp bukan sekarang masanya...
buat kali terakhir 'SELAMAT HARI LAHIR YANG KE-17'
selamat tinggal memori...
wassalam...

-insan yang merelakan dalam kepayahan -



0 budak tecik bisik-bisik: