Sunday, February 23, 2014

KEKUATAN

Babe ! im thinking of something . yang maybe nampak simple , tapi semua orang perlu tahu . semua orang perlu tahu yang kita tak patut menghakimi orang sewenang hati dan akal . semua orang ada konflik yang mungkin tak kita tahu . perempuan yang bertudung litup dan berhijab itu mungkin sentiasa struggle untuk menunaikan solat tepat pada waktunya . perempuan yang menghadapi masalah untuk berhijab di depan khalayak itu mungkin tidak pernah meninggalkan solat dan sentiasa solat pada waktunya . perempuan yang bersolek dan ber'make-up' yang dikatakan macam tepung gomak itu mungkin menghafal juzuk amma . dan perempuan yang berniqab itu mungkin menghadapi masalah untuk membaca al-Quran dengan tajwid yang betul . the truth is , we are all struggling with something or another, takde siapa yang sempurna kat muka bumi nehh . tapi , people seem to think a person who dresses a certain way or look a certain way is more pious than another person . iman tak diukur berdasarkan luaran fizikal semata-mata . ianya lebih dari itu . :)

Yang hina ,
Fitrah Ilyana .

0 budak tecik bisik-bisik: