Babe , emosi aku bercampur-aduk . and i've been crying a lot since monday . and for different reason absolutely . monday , aku nanges mcm orang gila sebab result final aku . and hell yeah i made it finally . i didn't expect such that kind of figures printed on my result sheet . didn't expect at all ! because looking at the way i'm answering my final , it was sucked . but it turned to be different . Alhamdulillah Ya Allah . aku bersyukur . 4.00 flat in Sem 1 ilyana , WELL DONE ! but remember one thing ! separuh jalan kau dah cemerlang , jangan lupa diri . you got another half to survive which i'm sure very2 important fer you . so , keep moving and grab the chance . pls ilyana , pls ! jangan sia-siakan peluang yang ada .
Enough about that , i thought i will never cry again dalam masa terdekat neyh . and aku tak sabar nak balik , show my exam slip to mama and abah . tapi plan Allah , takde sape yang tahu kan ? tuday , i'm crying again , bukan sebab happy . but sebab laen . sedeyh kan ? baru aku sedar , setiap kegembiraan akan didiringi dengan ujian yang telah Allah tentukan . mama have to transfer to Miri . speechless isn't it ? aku anak dia . lagi aku terasa . siapa sanggup duduk jauh dengan mama ? if u ask me , i'm sure my answer will be NO ! and tadi , mama still tengah usaha cari ikhtiar to change . if dapat , Alhamdulillah . tapi if tak dapat , she have to go no matter what . kalau ikut hati , memang aku tak rela . tapi apa pilihan yang aku ada ? tak payah pikir diri engkau ilyana . just fikir ape pilihan yang mama ada now ? at least kau hanya berjauhan dengan mama . ko still ada abah , adik-adik , makcu and others . mama ? siapa yang dia ada kat sana ? she's alone ilyana . she's alone to survive ! cuba fikir pasal orang laen .
Ya Allah , andai ini jalan yang terbaik untuk keluarga aku , sesungguhnya aku redha . Kau permudahkanlahh urusan ibuku Ya Allah . Andai pengorbanan ini yang perlu dibuat atas kejayaan aku , Kau lindungi kesejahteraan ibuku di sana nanti . Aminnn .


0 budak tecik bisik-bisik:
Post a Comment