Monday, March 29, 2010

iS iT sO HaRd ?

susahnya menuntut sebuah kemaafan yang lahir tulus ikhlas dari hati .
bukankah kita dilahirkan sebagai seorang insan yang tidak sempurna ?
setiap manusia melakukan kesalahan .
sewajarnya orang yang melakukan kesilapan itu diberikan peluang kedua .
bukan dihukum , dikutuk , diumpat tanpa ada rasa belas dan kasihan .
aib sewajarnya ditutup .
bukan didedahkan sewenang-wenangnya .
mungkin pincang tutur kataku ,
mungkin silap perbuatanku ,
mungkin aku tak sehebat , semulia kalian .
tapi aku juga manusia .
yang punya hak untuk bertapak di muka bumi Allah .
punya hati , perasaan dan nurani .
aku juga insan yang tak pernah lari dari melakukan kesilapan .
namun aku juga berhak mendapatkan peluang kedua itu .
masih adakah lagi ruang kemaafan buat diri ini ?
ya , kalian memang lebih baik dariku .
tapi , aku juga ingin dan perlu hidup sebagai seorang manusia dan pelajar lain .
seperti kalian .
maafkan aku andai segala-gala yang aku lakukan tidak menyenangkan aty semua .
apa dayaku manusia biasa .
tegurlah aku ,
bimbinglah aku ,
tapi ,
tolong jangan hina aku seperti aku binatang yang tidak punya aty nurani .
wassalam .

3 budak tecik bisik-bisik:

aDik said...

wahh cayalahh bhsa mama...bleh dpt bm A+ ni..huhu amiin

Nurfadhilah A. said...

Du'a ma.

Khairussyifa' Humaira said...

salam...
fitrah,ok x ni??
syifa' pun mnta maaf k...
syifa' prasan dalam 2 minggu ni fitrah agak pendiam...xbnyk borak mcm dulu...

kalau ada pape jgn pendam sorg2...share...

*always by your side..