Monday, March 28, 2011

DAY 1 : A SONG FROM YOUR CHILDHOOD

babe ! my mission to complete this 25 days begin NOW ! woot ! woot ! ceh gebang jea lebih . haha . for day 1 , a song fom my childhood . fuhhh . this first task is a tough one . childhood uh . zaman tok kaduk dulu . mana nak hengat . paling2 lagu tepuk amai-amai , air pasang malam , lagu 3 kupang and all those kanak-kanak songs . haha . so i decided to choose this one song . tajuk dy "Raindrops Keep Falling on  My Head" by BJ Thomas . kenapa lagu neyh ? sbb lagu neyh memang favourite aku dari aku tadika lagi . sebab melody dy yang best and beralun-alun . fyi , pmpuan neyh memang suka lagu yang rhythm dy beralun-alun . (abaikan ejaan rhythm sy yang berterabur itu . sy dah tak skola . haha) act , mula-mula tyme type title td , dlm pale otak ada lagu laen . tapi tak jadi lah . lagu neyh lagi penting . haha abaikan lagu yg ada dlm otak td . shooh shooh ! haha okay diam ilyana . cite balik ! dulu since i'm 4 kalau tak silap , abah mama slalu belikan CD belaja tuh tau . alaa yang mcm ada lagu-lagu , blaja ABC 123 , blaja baju-baju , buah , sayur smue tuh lah . then kan CD kanak-kanak mcm tuh mengamalkan prinsip learn through the songs kan ? kan ? haha . from that CD lahh aku dgr lagu neyh . emm i still remembered , CD tuh blaja tentang manners and clothing . ada alien2 lah bagai . haha comel jea . because CD tuh my fav , aku dgr lagu neyh byk-byk kali , campur joget2 gedik goyang2 inul dulu , terus hafal lirik dy . sampai sekarang ! haa caye tak ? caye tak ? haha tapi tyme tuh , lagu neyh budak-budak yg nyanyi . and dorg nyanyi cm pendek jea lahh . and aku pun dulu kecik2 lagi , so tak paham mende pon yg dy mencarut dlm lagu neyh . but bila aku dah besar panjang mcm neyh , eh silap . besar bulat mcm neyh , hahahaha ! baru aku tau yg lagu neyh senanya panjang lagi . and lagu neyh ada dlm cite Spiderman 2 ! and penuh bermakna lirik dy . b4 neyh kan aku ada ckp , lagu yg aku dgr smue ada maknanya . so lagu ini pon tak terkecuali . sooo ,,, enjoy this rhythmic (again ! abaikan kesalahan spelling itu!) song readers ! :)



Keep smiling ,
Fitrah Ilyana .

0 budak tecik bisik-bisik: