Tuesday, November 29, 2011

SOUL TO SOUL


Babe . eheeee ape sengih2 haa ? poyo jea kann nak hapdate blog slalu2 pas neyh . tapi hampeh . haha . bukan ape lahhh . haaa alasan2 ! haha . taklah2 bukan taknak hapdate tapi taktau nak ckp ape . ngeee . nothing special happened lately . i've been busy with my new sem stuff . with notes , new things come in , susun nota , kemas itu , kemas ini . and roommate tercinta , Emira Ezuna berazam nak jadikan bilik kami seperti istana . cehh ayat dia . haha taklahh nak hias bilik kami bia sedap mata mmandang cket . hehe . now , sem 2 dah masuk second week . still having my leisure time . just ada lecture only . bolehlahh balek lecture terus kejar katil qada' tidow . haha but next week no more tdow2 . tutorial and lab dah start . -.-" mknanya weekends neyh dahh kena buat tutorial already . alamakkk rutin harian yang membosankan dah ckp hello dahh . takpe ilyana . bukan lama punn . april 2012 dah habess dahhh . bolehh rehat puas2 dahh lpas tuh . tapi jalan ke situ bukan mudah . ingat tuhh ilyana . so keep on the track . jangan ilang fokus . remember your aim . you have to girl . so what's more ? weekends lepas , saya busy berulang-alik ke hospital . why ? saya sihat lahh gila . anak pak long , angah , accident . but beransur pulih now . pray for him , guys . please ? but , everythings happened for a reason kan . hopefully kejadian neyh akan lebih menyedarkan dia dan kembarnya , mel supaya lebih menghargai idup . what touched me more is the love between both the twins . first person yang angah tanya bila dy sedar is his twin . mreka kembar seiras , so dilahirkan in one placenta . thats why they both are said to have the same soul . aku tak tahu ape yang ada di hati mel tapi maybe dia juga rasa betapa sakitnya angah . kite hanya mampu melihat . tapi aku pasti , dlm hati mel , dia seribu kali lebih terseksa melihat kembar yang tak penah langsung terpisah dengan dia terbaring lesu atas katil . and aku tahu dia sedih sebab every time dia tgk angah , dia memang akan nanges . and there's one time , when angah ckp dia nak mel , mama pnggil mel . mama suruh dia pegang tgn angah , pnggil angah and try bagi semangat kat angah . but dia said nothing ! tak kua sepatah punnn perkataan dari mulut dia . tak terkeluar agaknyaa . yup incident tuh mmg buat aku nanges and make me realize the reality of the twins . berkongsi jiwa dan rasa yang sama . knapa lahh sebelum neyh aku tak penah nmpak smue tuhh . and aku nekad , lepas neyh aku ingin memahami 2 jiwa kecil ini dengan lebih dekat lagi . angah , mel be strong . angah ckp angah sayang semua . and mel ckp dia janji takkan buat bnda-bnda mengarut tuhh lagi . ayong harap both of you will keep ur words okie . jauh di sudut hati , aku merasakan akan ada sinar baru di sebalik kejadian ini . itulahhh keajaiban sepasang kembar . Subhanallah .

P/S : sayang , nak hadiah apee ? :)

Amazed ,
Fitrah Ilyana .

0 budak tecik bisik-bisik: