Babe . now dahh pukul 2.38 am . i know im supposed to sleep noww . tapi biarlahh aku habiskan sisa masa lapang aku dengan post yang terakhir sebelum aku bergelar mahasiswi kembali . about 8 hours more , i will say goodbye to my leisure life . this is the real challenge ilyana . if masa asasi kau buat benda ikut kepala otak kau jea , noww dahh tak boleh lagik . you must changed . no more main-main . 5 years itu bukan sekejap untuk menggenggam ijazah . and tak lama gakk untuk kau failed and dumped all your dreams . you are what you think . so pilihlahh jalan yang betul . hmm macam tak percaya yang aku akan bergelar freshie . aku dahh jadi student degree ? is it ? rasa mcm baru semalam aku bergelak tawa dengan kawan-kawan baik aku dekat SHAMS . rasa mcm semalam aku bergurau senda dengan Emira , Ayuni , Putri and all the besties dekat PASUM . noww , aku dahh menggalas satu tanggungjawab dan amanah yang Subhanallah besar nyaa . to work with people's life bukan benda mudah ilyana . kau perlu sedar itu . kau yang pilih jalan nehh , so be responsible with it . aku dahh besar rupanyaa . im a big girl noww . not the baby girl anymore . so act like one ilyana . be strong . big girl don't cry , remember ? abang used to sing this song to me almost everytime i cry until noww . abang , thanks sudi support adik abang nehh . im glad i know who should i find when i have to burst into tears . mama abah , doakan kita cekal dan kuat mengharungi segala dugaan dan cabaran sepanjang perjalanan kita menuntut ilmu Allah . terima kasih sebab selalu berada di belakang kita , menyokong kita dari rebah . insya-Allah , kita cuba menjadi contoh terbaik untuk adik-adik . family , terus percaya pada kemampuan kita . sebab dengan kepercayaan itu , kita peroleh keyakinan dalam diri . friends , thanks sebab selalu ada untuk aku . if one dayy , aku nangis call korang , just listen to what i'm going to tell you . i just need somebody to listen . its okayy if you cannot help . to ilyana , please be stronger , more matured , more serious and keep on going even in any condition facing ahead . walau seteruk mana punn kau tersungkur , bangkit kembali dan jangan putus asa melangkah ke hadapan . sebab kita tak tahu ape ada di hadapan . remember this ilyana . Ya Allah , tabahkan hatiku . temukanku dengan ketenangan . good luck for this upcoming 5 years ilyana . you can do it . maybe i cant post as many as i did before , tapi blog ini tetap akan jadi saksi jatuh bangun nya hidup ilyana sebagai seorang MEDICAL STUDENT :)
![]() |
| Current Resident College , KK2 |
![]() |
| Medical Faculty , UM |
![]() |
| Pusat Perubatan Universiti Malaya |
Freshie ,
Fitrah Ilyana .
Fitrah Ilyana .





0 budak tecik bisik-bisik:
Post a Comment