Wednesday, May 23, 2012

AKU MASIH DI SINI

Babe ! lamanya rasa tak tekan2 keypad nehh blogging . im still here . still alive . getting much bigger of course . ape boleh buat kann . hukum alam tak boleh langgar :)

Kenapa lama tak naikkan post ? sebab malas nak duduk depan pc online . malas nak duduk . yessssss :)
suka baring jea lately . dahh gemokk kann . semua nyaa pun malas . lahhh ilyana kann namanya . begitulahhh :D

Sekarang , suka baring2 , malas2 sambil tgk Running Man dekat lappy . dah jadi peminat Running Man dah noww kann ? kesiannyaaa lah hai . org laen dah bertahun ikut cerita tuhh . tapi aku ? dah nak dekat 100 episod baru perasan cerita tuhh wujud . -.-"
Thanx to awak yg sudi pergi carikan full episode of Running Man and hantar sampai depan rumah saya . terharunyaaa . hard disk awk yg ada dekat sy bila nak ambik ? :)
Sape taktahu Running Man tuhh ape ? pergi carik dekat pakcik Google sana gy . kita samalahhh ketinggalan . cuma saya up-to-date sikit dari anda ;)

21 May hari tuhhh birthday soulmate . siapa ? Fatin binti Mohamad Murtadza . alaaa budak comel kecik molek tuhh lahh . pagi-pagi lagi soulmate yg sorang lagi tuhh dah text tanya dah wish birthday Aten ke belum . i said belum lahh . i wanna be the last person to wish her . and i DONT want to wish dekat fb . alaaa rasa mcm tak special jea nak wish dekat fb . amy ckp dia text Aten tp tak delivered msg . maybe Aten off hp . tapi sebab hati degil gakk nak jadi special , i sent the wishes yg panjang berjela tuhh through SMS . tawakal jea lahh . and dlm hati Allah jea tahu betapa risaunya diri . takott Aten tak dapat wishes dari kami , delegasi from Malaysia . and td , baca blog dia , nampak nama kami berdua di num 4 . Alhamdulillah syukur :)
Happy Birthday sayang ! much love , mmuahhhh ! ♥♥♥

Minggu nehhh kami habeskan masa dengan mama abah . This Sunday , mama abah akan berangkat ke Mekah tunaikan umrah . Alhamdulillah , finally hajat diorang dimakbulkan Allah . kami tumpang gembira . mama abah jangan risau . kita jaga adik2 . opah , makcu , abang2 semua kann ada . we'll be fine here okayyy . and satu lagi , pergi Jabal Rahmah , doakan kita dapat jodoh terbaik tauuu ;)
We'll be missing you . and guys , doakan mama abah selamat pergi dan selamat balik tau . maafkan mereka kalau ada salah dan silap . terima kasih .

Tak sabar nak tunggu Helmi balik rumah . cuti sekolah start Friday nehh . 18 May hari tuhh his 16th birthday . dahh besar dahh adik ayong . and i have to admit one thing . he's getting matured as days passing by . masa birthday dia hari tuh , kebetulan dia call . adik and me rindu sgt dekat dekat dia . we sang Happy Birthday to him through the phone . and we never expect that he might cried . yesss he cried . for the first time ever dia menangis sebegitu sayu sekali . adik speechless . so do i . lastly , abah tenangkan dia . Ya Allah , bersalahnya rasa masa tuhh . tapi , because of that incident , hubungan kami makin erat . masa pergi tgk dia hari tuhh , dia salam and peluk aku . ohhh adik tercinta , ayong tahu kau sayang ayong . thanks . ♥♥♥

Result final Sem 2 dah keluar . Alhamdulillah . impian tercapai . 4.00 in both semester pengajian di PASUM ada dalam genggaman aku . syukur sangat-sangat sebab tak target 4.00 punn untuk second sem nehh . disebabkan Algebra and Calculus yg terlampau teruk rasanyaa . tapi , Alhamdulillah . rezeki Allah bagi , aku terima dan aku syukuri . well done ilyana ! good job . segala penat lelah air mata gelak tawa sepanjang setahun di PASUM akhirnya berbaloi . you made it girl . and to roommate tercinta , Emira Ezuna , congrats jugak dapat 4.00 ! yessss sukanya , bangganya hati bila kejayaan itu milik kita bersama . tak sia-sia usaha kita berhempas pulas . sepanjang kita sebilik , aku nampak usaha kau , kerajinan kau , kesungguhan kau yang jauh lebih baik daripada aku . so you deserve it babe ! :)

Next plan ? aku tetap dengan impian aku yang tak pernah padam . aku still menyimpan hasrat untuk ke Ireland . to further my study in medical field . aku mohon biasiswa ke Ireland . and at the same time , aku menunggu tawaran kemasukan terus ke UM . juga dlm bidang perubatan . and i silently pray and hoping that akan ada ruang untuk aku . insya-Allah . pray for me , please ? terima kasih :)

Till next post . do take care peeps . mmuahhhh !

Doctor-to-be ,
Fitrah Ilyana .



0 budak tecik bisik-bisik: