Babe ! ingat takk today hari ape ? orang cakap hari nehh Mother's Day . ohh yeh ? haah lahh . and depa dok suruh kami curahkan kasih sayang kami hari nehh . alaaaa ape kelas dok curah kasih sayang satu hari ja . tak best naa . bagi kami , tiap-tiap hari Mother's Day . so , tiap-tiap hari boleh curah kasih sayang . tiap-tiap hari buat baik dekat mama kami . and tiap-tiap hari kami boleh dapat pahala free . sebab kami sayang mama kami ikhlas Lillahi Taala . :)
Tapi , disebabkan 13th May nehh extra special ckett , so kami punn nak bagi extra special treat dekat mama kami . last whole week , mama kami takda kat rumahh . dia dok ada Team Building dekat Langkawi . so , kami pakat dengan Mukhriz nak prepare present utk dia . bincang punya bincang , result nyaa hampeh . hahaha bincang dengan mukhriz kann . faham aja lahhh . then , kami decide nak pergi cari dengan makwe kami . heeee
Last Weds , pergi sekolah dengan Naeimah ambik sijil SPM . dok jumpa cikgu takat mana dapat . jumpa juniors2 yang masih mengingati kami . and jumpa best friend tercinta , Ain and Liyana ! yeayy twin kami yang sama nama :D sukalahh dapat gosip dengan korang even tak lama punn tapi puas sangat . sumpah !
After that , terus fly ke Jay Jay sebab nak pi carik hadiah . haaa jauh kann nak cari hadiah . padahal nak berdating 2 orang . saja carik alasan . first , pergi McD sebab dah kebulur tak mkn ape dari pagi . jumpa Afiq dengan Tarm . dorg rayau2 cari kerja . sempat menganjing kami kata balik dari kenduri mana sebab pakai baju kurung uolls ! then , jumpa Aiman . eyyy mamat nehh memang tak boleh tgk orang senang tau . ada jea dia kat memaner . itu ayat Naeimah . hahahaha jangan marah Man !
So , matlamat dahh tercapai ? belumm kan ? haah belum . lepas mkn , pergi rayau2 ke sana ke mari . ditarik ke hulu ke hilir oleh makwe kesayangan , cari proper present to the moms . baju ? errr tak brape pasti dengan saiz . dikhuatiri tak cukup saiz , feel nak bagi terbantut nanti . kasut ? nanti kotak besar sangat . nak balut tak reti . alasan ! gelang tangan ? takott nanti lelama pakai jadi kusam . dahh tak cantik . and finally , masuk ke Vincci . kami jumpa hadiah dicari . what is it ? we bought watch for them ! and what makes us special ? nampak sangat kami sehati sejiwa dan se-taste juga ! kami berkenan jam yg sama . so , end up beli jam yg sama tapi berlainan warna . ahahahaha ini sumpah klaka . and abah ketawakan kami . abah ckp : nanti jumpa org kata mama kami kembar . hahaha .
So , present Weds lagi dahh settle . adik punn love that watch . haa bukan senang nak puaskan hati putera kecik nehh tau . cerewet mintak ampun . then , decide dengan adikk hari Ahad bagi sama-sama dekat skolah Helmi , sebab this week Helmi tak balik . dia ada kursus kepimpinan pengawas . haaa amek kau . adek kau KP perempuan . kau ada ? errrr , KP is so-not-me ! jadi KP library punn kira okayy ape ! ;)
Mama came home hari Sabtu pagi . masa tuhh baru tahu mama cannot go visit Helmi sebab Sunday tuh mama also got kursus to be attended . waaaa masa tuhh sedih sangat . sedihh sebab kesian Helmi tak dapat nak celebrate sama . masa dia call we talked to him and he said : takpelahh ayong dgn adik bagi lahh dulu hadiah tuhh ptg nehh nanti . anggap abg punn ada kat situ . and i will pray from here . omaigad kau nehh drama betull ayat . buat aku nanges tahu ! and yes i do cried . haihhhh -.-"
Then , dok golek2 dengan adik dlm bilik masa tunggu kwn mama balik , got one idea . what if we make one special card for mama also ? and he agreed . masa tuhh gak , dok print gambar , bongkar kotak cari kertas warna , pencil box segala bagai . maklumlahh dah sebulan jadi penganggur kann . heeee . then , the effort punn started . and the card turned out to be so nice . 4 jam punya usaha tak sia-sia . we love the card so much . if ada peluang i post it here later on . kad itu usaha kami dan adik beserta doa dan semangat Helmi dari jauh . :)
Finally , petang tuhh we gave it to mama masa mama tgh sibuk2 unpack barang dia from Langkawi tuhh . she was so shocked yet i know she's very happy ! she cried . and we explained to them , kitorg buat kad nehh dengan semangat abang . mama terharu sangat . she didn't suspect anything when abah said adik dengan ayong tgk muvie dekat dlm bilik . hahaha mama , hope that simple gift from us will remind you of us everywhere you go . Selamat Hari Ibu Ma ! jasamu tak mampu kami balas . we love you so much ! tak banyak boleh kami katakan kat sini kerana apa yang terpahat dalam hati dan minda itu jauh lebih penting . mmmuahhhh !
P/S : esok Helmi and Mukhriz start mid year exam . goodluck gemokssss ! walaupun berlainan tempat , tapi ingatlahh . korang jawab exam di bawah langit yang sama . :)
Mama's babygirl ,
Fitrah Ilyana .


0 budak tecik bisik-bisik:
Post a Comment