Monday, May 7, 2012

PENUNGGU JALANAN


Babe ! ilyana post this because she proudly announced that she didn't exercise today like what she promised yesterday . hok alorh kan kawe dah ghoyak ke kamu semale . tokse dok cayo tino nehh . wakakaka . itu bahasa rojak versi ilyana . ntah aku gabung bahasa ape taktau . haha . okay thats the first thing fer tuday . ilyana tak naik bicycle dia hari ini . tapi itu kerana kesilapan yang tidak disengajakan . and i promise *again! tomorrow will do . perhaps ? weeeeee .

second thing . why ilyana tak exercise ? pemalas ? ohh hell no ! im very determined right now . heeee . sebab ilyana tuday jadi yang atas tuhh . haha . WHAT ? tuhh , ilyana mencapub atau nama panjangnyaa mencari publisiti dokk tayang muka tepi jalan . hukhuk sumpah sedih . muka comel cm nehh jadi penunggu tepi jalan . haha perasan gilaaa ini perempuan . why ? okay here's the thing , in simple word . i think so . haha

today , hajat hati nak pergi tgk adik tercinta dekat Jasin . after then , balik kampung jenguk atuk nenek dan opah tercinta . cucu yang baik . hmmm good ilya ! haha . tapi hanya plan yang pertama mampu disempurnakan . itupun setelah 4 jam tersadai di tepi jalan . haaa inilah yang dimaksudkan tadi . now semua orang dah faham . sorry ayat ilyana mmg keling sikit . hahaha . malang tak berbau kann ? tgh sedap2 layan mp3 tiba-tiba dengar bunyi meletup . ingatkan abah buat gimik terlampau . haha . rupanyaa tayar kereta dekat tempat abah tuh meletup tetiba . we're lucky sebab masa tuhh kat selekoh and abah tak speeding . namun , abah kata dia yang pro kawal keadaan . okay fine abah fine ! you're the hero . hahaha .

Then , seeking for help , ada one Indian old man dtg sumbang kann sepana ape ntah nama dia taktau . hahaha okay fact yg org pmpuan hanya pndai bwak kereta jea tuhh sgt bertepatan dengan perempuan nama ilyana nehh . after a while , ada uncle Chinese plak dtg berhenti tolong sementara abah and mama's friends sampai . this uncle sangat baik i tell you . masa abah keluar again cari another sepana yang unknown nama dia , uncle nehh tunggu kami anak-beranak . mama once said to him , its been about 4 hours uncle kat sini . kalau uncle nak balik takpelahh . susahkan uncle jea . tahu uncle nehh ckp ape ? ehhh tak boleh ! saya dah janji sama suami awk mahu jaga awk sama anak2 . lagipunn tempat nie sangat bahaya . banyak kejadian dah jadi . saya kena ada sini . and uncle nehh stay sampai everything's settled . nice kann uncle nehh ? and he taught me some things !

first , aku baru tahu bunyi ayam hutan mcm mana . second , aku baru kenal mcm mana rupa buah senduduk . third , uncle nehh bawak bola besi ikat dengan kain pnjang sebagai langkah pertahanan diri . and he asked me to do the same thing as well . wahhh robohlahh handbag aku letak bola besi usung ke mana-mana . huahua . anyway , uncle thanks for the info !

todayy i got some lessons as well . ada takk i mention org Melayu berhenti tadi ? takde kann ? yess memang takde except for kwn mama abah lahh . org Melayu now , even tadi abah tahan punn diorg tak berhenti . buat muka bongkak terus jalan . Ya Allah sumpah malu sangat jadi org Melayu tapi taknak bantu org Melayu sendiri . bukti dah ada depan mata kann ? itu hakikat yang aku tahu now . org Melayu selfish . yang tolong kami tadi Indian dengan Chinese . and they helped secara sukarela . bukan abah yg tahan . bukan nak membandingkan tapi itulahh fakta yg aku dapat hari nehh . ilyana , tak kena dekat batang hidung sendiri bolehlahh buat muka bongkak lagi kann ? bumi nehh bulat . remember that guys . :)

after 4 jam tersadai , problem solved . pergi gakk jumpa helmi walaupun sekejap . kesian dia tahan lapar tak mkn pape sebab selalunya memang dia mkn dgn kami . ohhh adik , seronok and sedih tgk kamu makan bersungguh-sungguh tadi . thanks sebab sudi faham keadaan mama and abah dan memilih untuk sabar serta tak memberontak . i respect you for that . okaylahh , its been so long aite ? perempuan yang namanya ilya kalau dahh jumpa keyboard tak reti nak berhenti . haha nunyte peeps ! mmuahhh !

Never alone ,
Fitrah Ilyana .

0 budak tecik bisik-bisik: