Tuesday, May 8, 2012

HEELS IS ILYANA'S BFF

Babe ! ilyana is boring . yes she is . okay im waiting for my Taiwanese drama to buffer right now , so to avoid wasting my time , let's have a look at what i can write this evening . ahaaaaa good point . since every single person around me love Korean drama . Emira , Ayuni , Fatin , Gee and others . oh no ! they are addicted to Korean drama . and me ? i decide to stick on my Taiwanese drama . it's not that i don't watch Korean one , but i love Taiwanese more . why ? because i think their hero is much more handsome , charming and romantic . muehehehe . okay enuff . that's not what im gonna talk about .

Hahaha see this shoe ?


This is my passion . Wedges . ohhhh Tuhan , i want this shoe damn much ! it looks so pretty , practical , comfortable and nice ! since masuk UM , wedges kesayangan telah dipinggirkan lantaran jarak kolej dan PASUM sama dengan masa aku makan . tak faham ? maksudnya jauh . yee jauh ! and berbukit , bertangga dan berbatu-batu . perjalanan seumpama jungle trekking . kalau hujan sampai kolej tak berlumpur maknanya kau pemalas pergi PASUM naek kereta . hahaha so anda mendera kaki , jiwa , raga dan batin jika memilih untuk ber-wedges ke kelas . jadi , hasrat murni itu harus ku lupakann . dan bertukar ke kasut seumpama ini .


Flat shoes . hmmm actually pada mulanya kaki aku memberontak . sebab kasut bertutup yang perempuan nehh pernah pakai hanyalahh kasut sekolah kulit masa zaman SHAMS dulu . kantoi tak pernah bersukan sebab kasut sukan jarang pakai . hahaha . and note that kasut skola itu dipakai dengan socks ! jadi , salahkann kasut ini kerana memburukkan kaki aku dengan kesan dan bekas melecet . haihhh lahh kasut , sorry sebab kau bukan pilihan pertama aku . kau hanya aku pakai ke kelas sahaja . itu punn kalau mood aku baik . if not , thanks pulak to this one !
Yes , this flip-flop yang selalu menyelamatkan keadaan . kalau dahh agak-agak nak hujan , guruh mcm dah main-main , langit dah gelap SIKIT , aku dengan girang hati menyarung selipar jepun tercinta . pergi lecture pakai selipar , fine , ramai sangat org . tak akan perasan punyaa . pergi tutorial pakai selipar ? okayy lagi . duduk jea mengular so pedulik ape . tapi pergi lab pakai selipar ? tuhh kau tempah maut . hahaha . pehhh style habes kau perempuan pakai baju kurung , pakai selipar Jepun , jalan dengan muka slumber bangang . hahaha sumpah rindu that moment . Yes , that moment yang org baek2 tak buat . org yang degil tak faham bahasa mcm aku dan Putri jea yang buat . huuuuuuu .

Tapi , whatever it is , pergi keluar berjimba , tetap Wedges jadi pilihan utama . kenapa aku suka pakai heels ? hello ! im a woman ! woman and heels memang tak boleh pisah kann ? ohh tak ehh ? haah Naeimah tak suka heels . okay lahh kita tuka . mcm ada org tuhh suka menganjing aku , dia ckp ilyana dengan heels tak boleh pisahh langsung . sebab tuhh bila nmpak aku pakai selipar bunga2 dia gelak guling-guling . hesh dia nehh kann ! actually , heels bagi aku confidence . i love heels sebab sememangnya aku seorang yang katik . and for me , heels itu menyerlahkan lagi keyakinan diri aku . so that's it . the reason why heels dengan aku sngat sinonim . :)


Among all the heels , hanya Wedges yang selalu aku pakai . sebab tapak dia yg luas buat aku rasa stabil . and sebenarnya aku takutt nak cuba heels laen sebab sedar diri tuhh gebu . plus aku mengalami masalah kestabilan yg serius . so aku takott if anything happened to me , mintak ampun punn tak sempat nanti . hahaha . okayy last Wedges ! this one is my all-time-favouritas ! mama , i want this please ?


Now , kaki aku dah hampir fully recovered . yet , aku dah punn merayau-rayau pakai Wedges aku kembali . tak sedar diri betul perempuan nehh . so i think , i want to take another step , try pakai heels jenis yang laen plak . hari tuhh , masa berjimba dengan Naeimah , i tried this kind of heels . nama dia Stiletto . haaaa komfem pernah dngar kann ? antara kenal dengan tidakk jea . This Stiletto nmpak jea mcm ngeri . tapi bila dah pakai , it's quite comfortable and stable . easy to walk as well . so , why should i give myself a try mehh . and here's the shoes .


Kann ? nmpak mcm ngeri . heeee but i have to admit that i'm starting to admire this ! mama selalu ckp , heels ini menyeksakan kaki . masa muda tak rasa . dah tua nanti effect dia tak elok . sakit belakang , sakit tumit and everything . yet , i can do nothing ma . this is my passion . heeee and mama punn terpaksa support anak dia . kesian mama aku dapat anak yang mcm nehhh . melecehkan . hahahaha . okay guys . enuff for now . take care peeps ! mmmuahhhh !

Si Katik ,
Fitrah Ilyana .

0 budak tecik bisik-bisik: