Babe ! yeayyy finally . i barely made it to the last one before i get into the prison back . penjara 2nd year . makin sibuk mungkin . siapa tahu . subjek makin bertambah . tapi at least , dah berjaya sampai ke hujung , rasa nak bangga siket . ^^,
Dah nak masuk belajar balik , macam-macam rasa ada dalam fikiran . risau nak tinggalkan abah sorang2 waktu siang . adik sekolah . makcu kerja abang kerja . macam mana ? kalau abah nak tinggal dekat rumah ibu ayah dulu sementara makcu balik kerja petang , aku bersyukur sangat . tolonglah setuju abah . kalau tak , tak senang hati nak pergi belajar . takot nak masuk tahun baru . belajar benda baru . duduk dewan baru ; bukan DK lagikk dah , tapi DJ plak skang : Dewan Jemerlang . duduk kolej baru ; dulu 2nd , now 6th . macam mana lah kalau tiap-tiap tahun kena lalui proses adaptation . takpe ilyana , kau akan biasa kalau dah lelama . dulu masa masuk first year lagik takot . siapa pun tak kenal . tapi hidup jea , survive jea sampai sekarang kan ? so 2nd year nehh , mesti tak ada masalah punya lahh . be strong okies dear ? :)
Masuk sem kali nehh , semua nya rasa berbeza . aku sedar aku dah tak boleh bergantung dengan mama abah lagik . noww mama dah jauh , abah pun dah sakit . cukuplah dulu masuk PASUM dengan masuk first year , mama abah dah hantar , teman pergi daftar , siap tolong angkut barang lagik sampai ke bilik . barang2 punn mama abah unpack siap susun dalam almari . zaman bermanja macam tuh dah takde lagi ilyana . now , masa untuk menjadi lebih matang . jangan nak harapkan mama abah lagikk . sekarang semua kena buat sendiri . first time nehh nak daftar masuk kolej tanpa mama abah . tapi , hati tetap bersyukur abang sanggup galas semua tanggungjawab nehh semata-mata untuk adik dia . nasib baik dia tak buat perangai nak biarkan aku junjung bantal gendong baldi naik KTM . terima kasih abang . labiu ! ^_^
Dahlah takmo sedih-sedih lagi . janji nak jadi kuat kann ? so , nowww senyum . and tukar topik . ;)
Balik ke landasan . lagu yang dengar berkali-kali dalam sehari punn tak jemu . first , lagu tuh lagu Korea . second , penyanyi lagu tuh , vocal diorg memang sumpah mantap . lagu ape punn diorg nyanyi semua sedap . third , aku suka lagu tuh sebab aku rasa muzik dia memang mendayu-dayu . im a ballad maniac remember ? and last , aku mmg type yang suka mendera perasaan sendiri . lagu neh chorus dia memang rasa mcm menderita sangat . lirik dia pun sedih . so , i can listen to this song over and over again without getting bored to . lagu nehh korang wajib dengar . please , lagu nehh jea tau . :D
Davichi - Don't You Know
Abang kata peha aku lagi besar dari peha abah dah noww . nampak tak betapa kurusnya abah , atau betapa jahanamnya mulut abang menganjing aku tak sudah2 . GRRRRRR ! XOXO , love ya !
I Know It ,
Fitrah Ilyana.


0 budak tecik bisik-bisik:
Post a Comment