Babe ! yeahhh im back . IMSPQ is over . officially . with the champion from National University of Singapore . 1st runner up of Chulalongkorn University Thailand and 2nd runner up from University Sri Lanka . which i didnt remember the name . panjang sangat . personally , i cherished every moment of IMSPQ . having the chance to meet back my crime partners Hanis and Diyana . sharing bed with Diyana again . i miss them so much ! and we met Aini as well . hmmm she's just like us . kepala gila-gila gak . taktahu lahh whether kami yang mempengaruhi dia jadi begitu or mmg talent nyaa tuh tersembunyi dan berjaya dicungkil oleh kami yang memang dah sedia sewel ini . yeahh i met both my teams : Airlangga University and Universitas Indonesia (UI) . and yes they're super awesome ! especially UI team : Dr Ardian , Hans , Wanda and Aris . we're very close together even though we just met 2 days ago . sampai one participant from Vietnam tuh tanya if aku nehh team UI gakk . haha . and hans , thanks for everything . thanks for making me comfortable being around your team . thanks for taking care of me , asking me if i had my meal or not , and yes , thanks untuk segala pengalaman ini . it's very valuable . insya-Allah ada waktu kita ketemu lagikk !
There's so many moments and experiences i gained from IMSPQ besides meeting extremely brilliant students from all over the countries around the globe . mingling around all the medical students . having fun with all other volunteers . sharing knowledge on physiology which most of us memang skills physio dah berkarat habes . kira refresh balik dahh lahh . being a model on traditional clothes . walking along a runaway , which i never been doing it seumur hidup ! been crushing over the Thailand's student . Princess of Naradhewas' student to be precise . over and over again . hikhik menggatal . siapa suruh comel sangat muka tuhh . and lastly , got connected among other students . it's sweet . and yes it's a life-long experience . will not forget it for the rest of my life . thank you IMSPQ ! :)
Okayy enuff . the picts later on okayy . when i feel like showing it to people . ^^
Yeeee memang tak sabar nak cerita pasal benda nehh . dah lama simpan dendam . hahahahahaha . there's this one song ! setiap kali dengar memang geram gila nak mati . hahaha . lagu neyhhh !
Ne-Yo - Beautiful Monster
yeee punca mengapa lagu ini jadi lagu yang paling sakit hati nak dengar semuanya sebab abang . im a violent person when im with all of them . itu fakta . salahkan mereka sebab mendidik aku jadi begitu . bila 6 brothers in the line and im the 7th , this is what happened . i used to be like them . violent and ganas . haha . there's one day when this song happened to appear out of sudden . it's all started back in PASUM days . masa tuhh bad mood . i didnt remember why . tapi yang pasti memang mood swing sangat2 . and kebetulan masa tuhh , hari jumaat , and 3 out of 6 of these beruks ada around KL . mama terus suruh diorg ambik aku . as soon as i stepped into the car , mula beruks2 ini carik pasal . "Dik , kau balik weekend jea . bawak barang macam nak balik sebulan apasal ?" ohhh sedapnya mulut dia bercakap . hambek nehhh . "Hamboihhh memang dah takde perkataan elok sikit yang still available ehh abang ? cubalah tanya adik nehh penat ke ? dah makan ke ? nehh tak . kerja nak carik gaduh jea . org tgh bad mood nehh . baik siket perangai . kang ada yang makan kasut kang ." And then , tiba-tiba radio tuhh pasang lagu nehhh . diorg terus senyap . hengat dahh insaf . rupanya takk ada sekelumit punn keinsafan yang bertakhta di hati . "Haaaa dik . kau kalau nak tahu , lagu nehh sesuai dengan kau . monster habes . perangai siapa yang diikutnya punn taktahu lahh . kasar bebenor . adik siapa nehh?" Ehhh kuang asam ! dahh diorg yang ajar org macam-macam , boleh plak dia cakap aku ikut perangai siapa . siapa yang dok angkut aku heret aku ke sana ke mari . mandi sungai , panjat pokok , merempit smpai tergolek tepi ladang kepala sawit , siapa punya angkara haa siapa ? sesuka hati jea panggil orang monster . monster monster punn kita , tetap adik abang tahu ! sedar diri sikit .
Sejak hari itu , setiap kali aku mengamuk or aku rasa macam puting beliung nak melanda , mesti dorg nyanyi lagu nehh . or kalau tiba-tiba lagu nehh terpasang kat radio , mulalahh beruks jadik excited . "Adik wehh adik . diam diam . lagu adik nehh ." Haah memang nasib aku dapat abang bertaraf beruks . ^^,
Kayyy , whatever it is , walau seberuk mana punn mereka , mereka tetap abang-abang aku selamanya . monster pun monster lahh abang . mana org lain ada adik macam beautiful monster abang nehhh . at least you don't mind . mihihi . love all of you sangat-sangat . thanks sebab sabar dengan perangai adik manja sorg nehh . and thanks gakk sebab sentiasa jadi penyibuk dalam hidup adik , and protect me well with all your life . XOXO love ya !
Beautiful sister ,
Fitrah Ilyana .


0 budak tecik bisik-bisik:
Post a Comment