babe . dah 2 ary aku tak dtg skola . maybe the best word is 'ponteng' yang ertinya sengaja tak dtg tanpa alasan yg munasabah . nak hukum aku ? hukumlah . dendalah . aku tak kesah . yg ptg apa yg aku buat neyh tak kacau or ganggu idup org lain . ada aku kesah ? pedulik ape aku . klw ikut aty , aku dah blah dah dari skola uh . pegy skola pun tak seronok buat pe ? hanya teman-teman rapat dan niat utk menuntut ilmu yg masih buat aku ada lagi kat shams . yg lain ? lesu . hambar . membosankan . bila pergi skola org mesti tanya . " fit , nape tak dtg semalam? " zahirnya alasan aku , " tak bape sehatla. " tapi hakikat sebenar ? yes mmg aku saket . luar dan dalam . aku sedar SPM makin dekat . trial pun tak smpy 2 bulan . tapi ? apa aku boleh buat . maybe aku mengikut kata hati . ikut kehendak emosi . namun , aku rasa aku dah cukup rasional klw aku katakan ketidakhadiran aku ke sekolah hanya untuk meneutralkan segala ketidakseimbangan emosi yg aku alami . pergi sekolah tapi ada rasa menyampah kat org . tak ley nak tgk muka org . rasa nak bunuh jea org uh . buat pe ? sbb itu aku lebih suka duduk kat rumah . sbb aku tak akan ada semua rasa-rasa yg tidak menyenangkan itu . dan aku tak sanggup punyai rasa dendam dan benci dlm hati ini . itu bukan aku yg dulu . aku tau dendam dan benci itu penyakit hati . Ya Allah , sembuhkan hati ini . jauhkan diri ini dari rasa dendam dan benci itu . dan atas sebab itulah , aku bertindak untuk menyepikan diri dari sekolah . and aku tak menyesal . maybe semua org tgk aku gelak , aku senyum . tapi dlm aty , Allah jea tau betapa aku lemah tak berdaya , punya rasa yg tak mampu aku tanggung lagi . dan aku rasa aku menikmati keseronokan yg berpanjangan dgn hanya duduk di rumah . aku minta maaf klw aku dah menyusahkan org lain . tapi , aku perlu berbuat begini utk mengelakkan bunga-bunga dendam dan benci dalam hati ini bercambah menjadi kelopak amarah yg tak terbendung lagi . aku khuatir aku hanya akan menyusahkan org agy klw keadaan itu berpanjangan . aku mohon ampun . Ya Allah Ya Tuhanku , bantu aku menghadapi segala dugaan-Mu Ya Allah . Wassalam .
Gumpalan Isi Hati
Fitrah Ilyana


3 budak tecik bisik-bisik:
don't cry, dear *hugs you*
yanaaaa.
jgn lah sedihh2 ):
now i feel all tearyworks reading your blog.
nak post yg happy2 balik.
):
fifah , thnx for understanding .
aida , nak buat cne . things are just not right . don't worry . now i try to smile again . :)
Post a Comment