babe . i don't know . sometimes hati sangat sukar dimengerti . sukarnya meluahkan . melepaskan segala inci yang dirasai . apa yg dialami . yang lahir tulus murni . besarnya hanya sebesar penumbuk . namun , untuk meneroka ke segenap pelosok daging berdarah ini , kenapa begitu sulit ? sedangkan perjalanan beribu batu sudah kita capai , sudah kita lihat , sudah kita tawan . tapi , utk melihat dan memahami hati , seakan sgt mustahil . kadang-kadang terluka . kadang-kadang melukakan . tanpa dikawal oleh minda dan akal fikiran . tapi hakikatnya sakit . terguris . tak ku mengerti kenapa . hati ini seolah merelakan . melepaskan . pergilah . terbanglah . lepaskanlah . aku penat sebenarnya . lelah diri ini memikirkan segala yg telah berlaku . walau hakikatnya tiada siapa yg tahu . tiada siapa yg mengerti gejolak rasa ini . aku berani utk mengatakan bahawa andai kalian ingin memahami , ingin berkongsi rasa yg sama , ambillah hati ini . baru kalian faham apa yg aku rasai . hanya aku yg tahu apa yg aku rasa . kadangkala aku penat merawat hati . mungkin terubat . tapi seringnya tidak . Ya Allah ! kuatkanlah hati ini seperti mana aku telah memilikinya . wahai hati . tabahlah ! wahai jiwa . kuatlah ! wahai diri . cekallah ! janganlah bersedih duhai hati . air mata . janganlah kau mengalir lagi utk kesekian kalinya . bersabarlah . akal . aku perlukan perananmu utk menghadapi situasi genting ini . sabarkan jiwaku yang semakin sarat membendung kelukaan ini . keringkanlah titisan suci ini . walau embun jernih ini kerap menitis . walau hati kecil itu sering merintih pilu meratapi diri . tapi , kuatlah . hidup itu satu perjuangan . luka itu sekadar pengalaman sbg bekalan diri . robeknya sekeping hati adalah utk mematangkan diri . persinggahan utk menguatkan jiwa insani . utk menguji sekeping hati kurniaan Ilahi . biarlah . lukakanlah hati dan jiwa insan ini . hati membenarkan . pergilah . jgn diganggu hati dan jiwa ini lagi . walaupun hati ini tahu . jiwa ini akan lebih sengsara .
Secebis kelukaan,
Fitrah Ilyana


2 budak tecik bisik-bisik:
wooooo.
it realy hurts u,i guess.
yes it really was darl . :'(
Post a Comment