Babe . pernah tak experienced some kind of moments that give us the best feeling inside ? mcm kepuasan dan kelegaan yang tidak terhingga . these are some of mine . enjoyy !
![]() |
| GAMBAR HIASAN . saya suka babies ! :) |
#1 Sleeping in late . very late . tidur lepas semua orang laen tdow . in other words , be the last person to sleep . about 3 to 4 am . sangat sunyi , sangat tenang and waktu terbaik to improve your thinking skill . with instrumental playlist sebagai peneman . perfect ! yet , i will be the last person to wake up for Subuh the next morning . kesian :/
#2 Having no assignment . or when every task has been settled . the relief feeling was so indescribable . boleh buat apa yang kita suka . boleh buang masa berjimba sepuas hati . boleh bergelak tawa tanpa keraguan . and boleh tidur dengan tenang tnpa perlu menyemakkan fikiran .
#3 Being liked or loved back . bertepuk sebelah tangan itu satu hakikat yg sgt mnyakitkan . semua org nak bahagia . tapi mencinta tak semestinya memiliki . disebabkan itu , disayangi dan disukai oleh orang yang memang kita sayang itu satu perasaan yang sangat bernilai . to whom that own this feeling , hargailah perasaan itu sebaik mungkin . personally , i wish i had this feeeling one day . but for the time being , diri ini akan berasa bersyukur dan cukup bahagia if i made people's day with my smile . :)
#4 Having shower in sunny day . can you imagine , air shower yang turun mencurah-curah atas kepala tuhh . dengan kesejukan yang sangat nikmat . just stand still right under the shower . dont wipe your face . biar air mengalir dekat muka . leka sangat-sangat . try it for once . trust me . GREAT !
#5 A smile from that special someone . special nehh bukan boyfriend semata-mata . the thing is , if people smile , and i see the smile , it just can brighten up my day . i love to make pepel happy . so just senyum and itu buat saya happy . ingat lagi dulu masa dekat PASUM , suka stalk Mr N dekat audi dengan putri and emira . dapat duduk satu row dengan dia , tgk dia senyum , cukup buat aku segar sampai habes lecture . kepala mcm dah takde screw asek nak berpusing jea . haih lahh Mr N . naseb baek kau tak pasan aku suka stalk kau . ;D
#6 When pepel laugh at my jokes . dahh nasib badan diri ini tiada sense of humor yang gemilang . sometimes tak berani punn nak buat jokes sebab takott kelihatan bengap di mata orang . so , jadilahh ilyana yang blur dan straight . tapi bila sometimes , sifat blur tuhh terlampau ketara dan akhirnya buat orang ketawa , aku happy :) sebab akhirnya aku mampu buat org happy walaupun aku tersangatlah plain orang nyaa . syukur .
#7 Hugs that last more than a minute . i love hugs . i do love hugs very much . the warmth of the hugs buat aku rasa selamat . the long hugs buat aku rasa dilindungi . buat aku rasa disayangi . the hugs buat aku rasa berat hati sangat nak tinggalkan dia . so mama , abah , thank you for the long hugs every single dayy . love you mmuahhh !
#8 When someone tells me that i smell good . :O mesti terkejut . sebab ape ? sebab perfume aku bukannya harga ratus-ratus yang bau dia tahan lebih 50 jam . setakat perfume jual dekat Watson tuhh punn jadi . asalkan dia perfume . but , bila org cakap i smell good , komfemlahh bunga dlm hati kembang-kembang . i still remember one incident . masa tuhh dalam lif . ayuni tahu ada aku dlm tuhh sebab dia bau aku . comell kan dia ? ayu sayang aku sangat lahh tuh sampai boleh kenal aku dari bau aku jea . :P yelahh , semua orang kann ada bau masing-masing . so , im glad bau yang ditakdirkan utk aku nehh is just nice and not bad . :)
#9 When he text me first . fitrah ilyana orang yang ego nyaa sangat tinggi . selalunya , dia takkan mahu text orang dulu . sebab bagi dia , itu akan mengganggu orang lain dan buat dia rasa mcm dia yang terhegeh2 . so , bagi dia , if that pepel really need me , they will text me first . so , kalau org laen yang memulakan conversation dengan dia instead of herself who will start first , memang dia sangat suka . tapi , rule ini exceptional bagi kawan-kawan baik dia . sebab mengacau kawan-kawan baik dia adalah hobi tegar miliknyaa . kesian kawan-kawan baik dia . teeheee
#10 Looking at pictures from when i was little . melihat dan mengenang kembali perkembangan diri dari dulu hingga sekarang boleh membuatkan kita lebih memahami dan menghargai diri . perubahan demi perubahan . kejayaan demi kejayaan . kenangan demi kenangan . dari tangisan hingga senyuman . dari kecikk sampai besar . kegagalan , kejatuhan dan kebangkitan . semua itu mematangkan diri . one picture can speak thousand of feelings .
#11 Being called beautiful . bunyi macam perasan jea kann ? tapi aku pedulik ape . gilaa tak suka orang panggil kau cantik . siapa yang tak suka ? cuma terpulang kat diri sendiri lahh how nak terima pujian tuhh . aku memang lahh suka org panggil aku cantik . tapi aku selalu rasa mereka itu menipu . hahaha jangan tanya kenapa . panjang kisah nya .
#12 When someone tells me they never want to lose me . nehh lagi lahh bunyi macam aku nehh VIP or bajet puteri raja jea kann ? tapi it is true . terasa diri ini dihargai dan diperlukan lagi khidmat aku untuk berbakti dan membahagiakan orang itu . terasa kepentingan aku untuk terus berada di sekitar orang itu . terasa kasih sayang yang masih tersisa buat aku . walau siapa punn orang itu , aku pasti berusaha menggembirakan dia selagi aku masih diperlukan . at least i will do something good indeed . :)
#13 Finding those jeans that fit me well . wahhhhh perasaan nehh memang tersangatlahh GREAT . memang aku menyedari kesusahan diri nak cari jeans yang betul2 ngam dengan bentuk badan yang tak berapa nak seimbang nehh . sangat susah . muat pinggang , peha tak lepas . muat peha , pinggang plak longgar . so , kalau dah jumpa jeans yang just perfectly nice terletak di kaki , memang melompat sorang2 dlm fitting room meraikan kejayaan diri . ish3 ilyana . siapa suruh montel sangat . -.-"
#14 Making a stranger smile . i love to smile . jumpa siapa-siapa punn aku akan senyum . sebab for me , kita tak akan tahu who they will be . maybe dia sebenarnya sedara kita ke , family kawan kita ke , family cikgu kita ke , or maybe jugakk family boyfriend kita . kalau kau dah buat muka bongkak tak reti2 nak senyum bila jalan jumpa orang , sekali org tuhh bukan hanya strangers tapi ada kaitan dengan kita . sanggup ke tahan malu di kemudian hari nanti ? aku tak sanggup . sebab tuhh aku akan senyum dengan siapa punn aku jumpa . walaupun memang betul dia hanya strangers , tapi at least i will enlighten their mood and made their dayy . maybe senyum itu akan merubah sesuatu . siapa tahu kann ?
#15 Listening to my favourite song . alaa nama punn favourite . komfemlahh the best feeling . sumbat earphone dekat telinga , nahhh i'm in my new own world . repeating the same song over and over again tanpa rasa jemu mahupun muak .
#16 Receiving hand-written letters . wahh style old skool nehh sampai bila punn tak lapuk . best sangat rasa bila pagi2 nampak ada surat atas meja . hilang terus rasa ngantuk . tak sabar-sabar rasa nak bukak surat tuhh . surat yang tulis tangan nehh melambangkan keikhlasan pengirim nya . susah payah dia tulis surat tuhh semata-mata untuk kita . maka haruslah kita hargai nyaaa . tak gitu ?
#17 Putting on sweatpants after wearing jeans all day . Ya Allah selesa nyaa . sumpah tak tipu . seharian pakai jeans . can you imagine ? dengan pergerakan terbatas , segalanya limited . bila akhirnya sweatpants kesayangan tersarung selesa , it is amazing . tak payah nak control duduk , control jalan , control segalanya . buatlahh sesuka hati sebab sweatpants itu tidak akan menjadi batu penghalang kepada kelasakan fitrah ilyana yang tiada tandingan . haha
#18 Winning an argument . nehhh favourite ilyana ! dia suka bergaduh . dia suka arguing dengan orang . dia suka berdebat . kata-kata dia memang tak ada hujung . bila tengah berdebat , idea dlm otak tak pernah habess . and one bad thing about ilyana is : dia tak suka , tak mahu dan tak akan kalah dalam sesuatu argument . whatever the argument is . mama kata kalau ilyana masuk debat , sampai esok pagi punn tak habes cerita . so , to win an argument is the MOST satisfying moment ever . :D
#19 Packing for a vacation . waaaa i love holiday . and i love the feeling masa tengah packing nak pergi . excited gilaaa lah kononnya . memang excited gila bangang . suka organise barang . suka fikir nak pakai baju ape . barang ape nak kena bawak . siap buat list lagi takott kalau ada barang yang tertinggal . the thing is , semua bnda pasal packing semua suka lahh . sebab pergi holiday masa nak bersuka ria . haruslahh perfect planning nyaaa . tapi , bila packing barang nak balik , wajib rasa sedih sebab syg nak tinggalkan tempat tuhh . :(
#20 Know i'll be okay . itu bererti motivasi ke atas diri sendiri berjaya . bila sometimes rasa down sebab masalah yang membelenggu diri , mesti fikir macam-macam . and finally after so much thinking , to know that everything will be just fine as long as i'll be okay , itu sangat melegakann . the key is , just stay positive and be an optimistic person . senang kann nak hidup ? taklahh susah mana punn selagi mind set kita positive . :)
Somebody that you used to know ,
Fitrah Ilyana .



2 budak tecik bisik-bisik:
i love #1. sleeping late is just fun! haha. :D
haaa kan !!!
best gilaa berangan tyme tuhh .. :DD
Post a Comment