Babe ! ingat lagi pict neyh ? i do love this picture very much . sejuta trilion punya like . sebab neyh official gift from me to my Amy and my Atin . dah lama nak mewujudkan post neyh senanya tapi tak terwujud disebabkan kemalasan yang berganda . yeah you know ilyana very well kan ? haha . so i've been missing these two girlfriends for such a thousand hours . nak jumpa tapi yang ado ? mimpi hanya tinggal mimpi . Amy dah keje . Atin pun berjalan aje kejenya . haha . so di manakah fitrahilyana ? di rumah mengenang kembali memori lama . bila diri ditinggalkan keseorangan mcm neyh , segala mcm benda teringat balik . and bila ingat-ingat balik , saya memang rindu SHAMS . rasa-rasa mcm nak pakai baju skola and pegy skola balek . everything seems so sweet bila dgn dua aweks ini . adoy ilyana . dulu masa skolah , protes manjang . dah dpt duk umah , meroyan nak pegy skolah . tak reti bersyukur btol pmpuan neyh . haha :D
To my dearest
FATIN MOHAMAD MURTADZA ,
NOOR AMIRA NORIZAN ,
1. aku rindu nak study dgn korg . dlm klas , dkat lab , dkat bilik PAI , dekat dewan , dekat bilik tayang dan di serambi nilam juga .
2. aku rindu nak borak-borak dgn korg tanpa mengira tempat dan ketika . tyme tnga wat hw , tyme jalan-jalan dan tyme cikgu tnga mengajar juga . esp bio dgn PSI ! haha
3. aku rindu nak makan dekat kantin sambil borak-borak hal dunia sampai lupa diri yang masa rehat dah abes .
4. aku rindu nak masuk klas lambat lepas rehat then buat muka tak bersalah duduk tempat kita sambil gelak-gelak .
5. aku rindu nak dgr zahid sound kite : " Awal masuk kelas ? kenyang dah ? "
6. aku rindu nak jadi insan paling lambat skaly masuk lab but still sempat lagi kuar pegy toilet .
7. aku rindu nak kuar mengimarahkan toilet dgn korg everytime cikgu kuar kelas . smpy org laen pun prasan kite slalu ghaib . ngee . alasan ? " kitorg ngantuk . so pegy cuci muka . "
8. aku rindu nak borak kuat-kuat and gelak kuat-kuat dalam kelas tanpa menghiraukan jelingan Falhie yang menawan itu . haha . " uish melapangnya mulut " kata Zahid tanpa rasa bersalah . :)
9. aku rindu nak merajuk dgn korang bila korang tinggalkan aku sorang-sorang klw aku tertdow .
10. aku rindu nak pass-pass note cinta dgn korang setiap pagi .
11. aku rindu nak dpt lirik lagu Just The Way You Are tyme aku ngantuk dlm klas mate kowt tak silap . heee . terharunya !
12. aku rindu dgn urutan korg yang konon nak segarkan aku tapi actually lagi buat aku mengantuk senanya . haha
13. aku rindu nak curi-curi makan dalam kelas bila cikgu tngah mengajar . " Amy , laparlah . mana IIKO ? " :D
14. aku rindu nak text korang tanya " Korang , hw ary neyh ape ? esok ada pape yang kite kena bawak ke ? " sbb aku tau aku mak nenek . selalu lupa .
15. aku rindu nak tiru hw korang setiap pagi sbb antara kita , akulah yang paling pemalas . heee
16. aku rindu nak switch tempat duduk dgn korang tyme kelas Tch Punitha sbb aku slalu tak bwat keje literature dy .
17. aku rindu nak pegi koop dengan korang sambil jalan lenggang-lenggok mcm skola tuh kita yang punya .
18. aku rindu nak bergosip dgn korang pasal aktor dan aktres terbaik SHAMS . saja nak tambah stok dosa yang tinggi melangit . " weh nak tau tak , semalam kan aku jumpa ..... tengah ...... gila kowt ! " ;)
19. aku rindu nak rayau-rayau satu skolah dgn korang smbil cite2 pasal hottest boy yang bajet cinta sampai mati kita . hahaha
20. aku rindu nak menapak pegy kantin sambil ckp2 : " Eh penah dgr lagu ...... tak ? best gler ! "
21. aku rindu nak pegy PJK dgn korang walaupun finally kite akan separate ikut darjah kemalasan masing-masing .
22. aku rindu nak kena denda dgn Cikgu Kartinie sbb slalu lewat smpy padang .
23. aku rindu nak cepat-cepat pergi kantin lepas PJK dgn korang sbb nak elak org ramai . " weh , air sorang 2 gelas ! cari tempat bwah kipas . panas ! "
24. aku rindu nak berlama-lamaan dgn korg dlm toilet tyme tukar baju . " Alaa , ustzh Asmah sibuk . tak masuk klas kowt . " huahua kantoi !
25. aku rindu nak jadi loner setiap kali korang berdua gaduh . "bia aku kwn dgn zahid jea lah klw cney. " stok ayat merajuk aku plak tyme tuh . hahaha .
26. aku rindu nak nanges dekat korang bila aku ada masalah .
27. aku rindu nak kena tegur dgn Ust Hidayat sbb kite slalu berckp dalam klas dy .
28. aku rindu nak panggil nama korang tyme nak jwb soklan PSI .
29. aku rindu nak rasa bersalah bila kita ngantok or mkn dlm klas cg Asmah . " eh korg , aku rasa bersalah lah td dah tdow dlm klas cg Asmah . dy baek sgt . tak kesah pon kite nak tdow ." tapi esoknya kite bwat lagi kan ? hahaha
30. aku rindu nak pegy makan cendol dgn korang setiap ary Jumaat walaupun lpas uh kite kena exercise lari-lari balik skola . wakaka . neyh paling aku ingat !
31. aku rindu nak merayu kat korang jangan anta buku dulu sbb aku belum siap lagi keje tuh .
32. aku rindu nak buat muka manja bila korang marah aku sbb taknak mkn ubat .
33. aku rindu nak kena marah dgn korg bila bibir aku berdarah . " aku dah ckp jgn kopek2 kan ? pakai lah lip balm tuh . degil btol dy neyh ! "
34. aku rindu nak cover korang bila korang mengantuk and aku fresh + hyper dlm klas . bangga lah tuh . :)
35. aku rindu nak susun buku tinggi-tinggi , letak botol air , sendal dgn pencil box depan muka supaya dpt tdow dlm klas Cg Fatimah . hehe .
36. aku rindu nak makan Cornetto Love smbil mencangkung blakang bangunan F6 . haha smpy kena tegur dgn cg lagi .
37. aku rindu tyme kite diet , kite mkn murtabak jea for breakfast . adalah 2,3 kali dlm setahun . haha
38. aku rindu nak pass kotak cereal dlm klas . dgn Zahid skaly ! ngee
39. aku rindu nak jadi stalker usha mamat-mamat 'ensem' kat SHAMS . Konon ! hahaha
40. aku rindu nak duduk satu line dgn korang dlm 5 ikram .
41. aku rindu nak duduk lepak dekat Raudhatul sambil pegang buku PQS tapi senanya borak-borak cite kedai kopi . haha
42. aku rindu nak suh korang kejut aku klw aku tidow dlm klas : " Korang , kejut aku lagi 10 min ea ? aku ngantok sgt neyh "
43. aku rindu nak dengki dgn korang bila korg sibuk bwat hw sbb aku malas nak bwat hw aku . haha
44. aku rindu bila korang paksa gak aku bwat hw smpy sggup ajak aku buat hw kat mana jea aku nak . terharunya ! " nak bwat hw kat mana neyh ? jum cepat ! "
45. aku rindu nak membebel2 tanda protes tiap petang Isnin sbb usrah kite tak sama .
46. aku rindu nak pakai baju putih sama-sama tiap ari Jumaat .
47. aku rindu nak pakai baju laen-laen tiap ary Rabu sbb koko kite tak sama .
48. aku rindu nak merajuk bila ada jea yang berbeza antara kita .
49. aku rindu nak merajuk bila korang tak bgtau aku ape yg korang borak berdua .
50. aku rindu nak dgr korang ckp : " Eyyy budak manja neyh kan ! "
51. aku rindu nak dgr korang panggil aku " Eh Panda ...... " mahal Panda itu . hahaha
52. aku rindu nak panggil korg " Mek ! " , " Mok ! "
53. aku rindu nak panggil Atin " Bear ! "
54. aku rindu nak panggil Amy " Pingu ! "
55. aku rindu nak jerit " Taknaklah kwn korang lagi mcm neyh ! "
56. aku rindu nak berebut dgn korang nasi mana paling banyak , ayam goreng mana paling besar and telur mana yang paling garing .
57. aku rindu nak struggle study abes-abesan dgn korang last minute everytime nak exam ! hahha
58. aku rindu nak bergelumang dgn segala mcm paper yang bersepah-sepah atas meja kite. " eh serabutnya meja kite ! kemas meja korang cepat ! " bebel Amy . heeeee
59. aku rindu tyme kite celebrate berday masing-masing . bg hadiah , siap nges2 lagi . sweeeetnya !
60. aku rindu nak dgr complaint kwn2 bila line kite bertiga kosong sbb kite ponteng skolah .
61. aku rindu nak plan taknak dtg skola ary ape . " kite ponteng ary rabu lah mggu neyh nak ? takde subjek scn . " hahaha
62. aku rindu nak comment pasal kecantikan cg azlin tiap ary .
63. aku rindu bila kita slalu puji Ust Zaini hensem bila rambut dy pjg . haha
64. aku rindu nak dgr korg gelak bila ust Zaini pgl aku Na'eimah .
65. aku rindu nak pegy assembly lambat-lambat tapi slalu mengelak dari KP . huhu
66. aku rindu nak pegy anta register dekat office , then tgk ada tak cg yang absent dekat jadual relief .
67. aku rindu nak jerit YES! bila ada cg yang takde . heee boleh tidow !
68. aku rindu nak merungut bila setiap ary ada jea hw baru pas tuh Atin mst ckp : " buatlah yg neyh dulu baru bwat hw yang lama tuh . "
69. aku rindu nak jadi penasihat tak bertauliah korang . eh silap ! aku rindu dgn penasihat-penasihat aku . eheee
70. aku rindu nak tgk korg senyum-senyum sumbing tyme aku kena denda dengan cg Fatimah . haha malulah weh !
71. aku rindu nak maen tolak-tolak tepi pintu bila cikgu dah masuk . " eh ko lah masuk dulu . ko brany ckp kat cg . aku takowt ! " :DD
72. aku rindu nak cari alasan fly masuk lambat bila ada ceramah or program kat dewan . " eh korang duk blakang2 cket . nty boleh tidow . "
73. aku rindu nak borak-borak sambil buat muka cover konon-konon khusyuk dgr pengetua berucap kat assembly . haha sumpah klaka mcm neyh .
74. aku rindu nak jerit kat korang : " Eyy korang dgrlah neyh aku nak cite ! "
75. aku rindu nak share air dgn korang sbb tumbler pink aku slalu cepat abes . hakhak .
76. aku rindu bila kita buat-buat taktau yang ada kelas petang and slumber badak jea balik awal . klw kwn2 tye korg tak dtg kelas tmbahan ptg smlm ke ? kami akan jawab : " ohhh ada klas ea ? taktau pon . " haha
77. aku rindu nak dgr dialog neyh : " Weh penatlah asek bwat hw jea . jum kuar ? "
78. aku rindu nak pegy public phone tyme tnga klas and cepat-cepat tepon ckp : " Abah / Ayah / Ibu , ary neyh kami balik 2 setengah tau ! "
79. aku rindu tyme kite sorok handphone kite dlm kotak Ana bila tau ada spotcheck .
80. aku rindu nak maen sorok-sorok barang dengan korang . sorok pencil box Amy , sorok file Atin and korang suka sorok spec aku !
81. aku rindu tyme kite kacau-kacau Falhie yang pemalu tuh .
82. aku rindu nak gelakkan Mael bila dy tdow dlm klas , tapi Amy slalu bela laki dy tuh : " Eh kesian dy . kejut lah weh . "
83. aku rindu nak gaduh-gaduh dgn korang bila kite bwat latihan Add Mate . padahal sorang pun tak betul . haha
84. aku rindu nak sumbat-sumbat buku teks kite dlm kotak Amy smpy termuntah-muntah kotak uh . esp tyme exam . then , " korang bangun ! jum kemas kotak uh . bersepah-sepah lah . semak mata aku . " Amy dah bebel dah . haha
85. aku rindu nak share satu buku teks sampai 3 orang sbb masing-masing malas nak bangun amek buku kat blakang .
86. aku rindu bila kita slalu kemas beg 10 min awal b4 balik sbb nak balik awal punya pasal .
87. aku rindu bila aku dtg pagi-pagi tgk Amy tngah menyapu or lap tingkap or bwat hw . ayat first aku mesti " Atin lum dtg eh Amy ? "
88. aku rindu bile aku dtg dgn mata yang dah tak boleh bukak uh , korang mst tanya . " tdow kul bpe neyh mlm td ? jadi monkey lagi ? hw dah siap ? " prihatinnya mereka . syg korang ! memahami . heee
89. aku rindu bile korang kejut aku : " eyy panda bangun ! pegy perhimpunan . dah lambat . "
90. aku rindu nak kumpul stok makanan byk-byk dlm kelas . " Zahid , esok tolong beli gula-gula . dah abes stok lahh . "
91. aku rindu nak practice berlakon dgn korang utk oral English .
92. aku rindu nak maen simbah-simbah air dgn korang bila kite takde keje nak buat dlm toilet .
93. aku rindu waktu kite gilir-gilir tow sbb takowt terlajak tdow lama-lama .
94. aku rindu nak tinjau org lalu dekat office tuh . " Eh mek ! tgk mamat tuh ensemnya ! "
95. aku rindu nak melalak2 dlm klas tyme rehat bila takde budak laki .
96. aku rindu nak conteng papan putih dgn kata-kata inspirasi yang melalut-melalut itu .
97. aku rindu nak plan pakai baju ape dgn korang bile kite ada tusyen malam .
98. aku rindu nak makan roti tepi dewan sambil study tyme SPM dulu .
99. aku rindu nak mkn korang suapkan .
100. aku rindu setiap saat aku bersama korang . i love both of you very much , sayang !
Fatin , Amy , maybe kite dah tak serapat dulu . tapi jangan fikir aku dah lupa kat korang . NO ! u're always with me . right here in my heart . :)
Aku taknak gemok ,
Fitrah Ilyana .



3 budak tecik bisik-bisik:
yaAllah, budak ini!!
aku pun rindu kau. muahhhhhhhhhhhhhhhh
btw,such a nice and funny post :)
weh.. panjang gile wehhh.. sakit mata aku tenung laptop lama gila.
anyway, tulisan tenggelam maa..
background kaler itam, tulisan itam.
aku terpaksa highlight jee.
tukar ar kaler font.
aq s0k0ng timaa ! bpk pnjgnye p0st k0 fitrah...jen0h nk scr0ll k bwh n k bwh agy...hahahaha :P
Post a Comment