Tuesday, February 22, 2011

EVERY SECOND OF EVERYTHING


Babe ! ingat lagi pict neyh ? i do love this picture very much . sejuta trilion punya like . sebab neyh official gift from me to my Amy and my Atin . dah lama nak mewujudkan post neyh senanya tapi tak terwujud disebabkan kemalasan yang berganda . yeah you know ilyana very well kan ? haha . so i've been missing these two girlfriends for such a thousand hours . nak jumpa tapi yang ado ? mimpi hanya tinggal mimpi . Amy dah keje . Atin pun berjalan aje kejenya . haha . so di manakah fitrahilyana ? di rumah mengenang kembali memori lama . bila diri ditinggalkan keseorangan mcm neyh , segala mcm benda teringat balik . and bila ingat-ingat balik , saya memang rindu SHAMS . rasa-rasa mcm nak pakai baju skola and pegy skola balek . everything seems so sweet bila dgn dua aweks ini . adoy ilyana . dulu masa skolah , protes manjang . dah dpt duk umah , meroyan nak pegy skolah . tak reti bersyukur btol pmpuan neyh . haha :D

To my dearest
FATIN MOHAMAD MURTADZA ,
NOOR AMIRA NORIZAN ,

1. aku rindu nak study dgn korg . dlm klas , dkat lab , dkat bilik PAI , dekat dewan , dekat bilik tayang dan di serambi nilam juga .
2. aku rindu nak borak-borak dgn korg tanpa mengira tempat dan ketika . tyme tnga wat hw , tyme jalan-jalan dan tyme cikgu tnga mengajar juga . esp bio dgn PSI ! haha
3. aku rindu nak makan dekat kantin sambil borak-borak hal dunia sampai lupa diri yang masa rehat dah abes .
4. aku rindu nak masuk klas lambat lepas rehat then buat muka tak bersalah duduk tempat kita sambil gelak-gelak .
5. aku rindu nak dgr zahid sound kite : " Awal masuk kelas ? kenyang dah ? "
6. aku rindu nak jadi insan paling lambat skaly masuk lab but still sempat lagi kuar pegy toilet .
7. aku rindu nak kuar mengimarahkan toilet dgn korg everytime cikgu kuar kelas . smpy org laen pun prasan kite slalu ghaib . ngee . alasan ? " kitorg ngantuk . so pegy cuci muka . "
8. aku rindu nak borak kuat-kuat and gelak kuat-kuat dalam kelas tanpa menghiraukan jelingan Falhie yang menawan itu . haha . " uish melapangnya mulut " kata Zahid tanpa rasa bersalah . :)
9. aku rindu nak merajuk dgn korang bila korang tinggalkan aku sorang-sorang klw aku tertdow .
10. aku rindu nak pass-pass note cinta dgn korang setiap pagi .
11. aku rindu nak dpt lirik lagu Just The Way You Are tyme aku ngantuk dlm klas mate kowt tak silap . heee . terharunya !
12. aku rindu dgn urutan korg yang konon nak segarkan aku tapi actually lagi buat aku mengantuk senanya . haha
13. aku rindu nak curi-curi makan dalam kelas bila cikgu tngah mengajar . " Amy , laparlah . mana IIKO ? " :D
14. aku rindu nak text korang tanya " Korang , hw ary neyh ape ? esok ada pape yang kite kena bawak ke ? " sbb aku tau aku mak nenek . selalu lupa .
15. aku rindu nak tiru hw korang setiap pagi sbb antara kita , akulah yang paling pemalas . heee
16. aku rindu nak switch tempat duduk dgn korang tyme kelas Tch Punitha sbb aku slalu tak bwat keje literature dy .
17. aku rindu nak pegi koop dengan korang sambil jalan lenggang-lenggok mcm skola tuh kita yang punya .
18. aku rindu nak bergosip dgn korang pasal aktor dan aktres terbaik SHAMS . saja nak tambah stok dosa yang tinggi melangit . " weh nak tau tak , semalam kan aku jumpa ..... tengah ...... gila kowt ! " ;)
19. aku rindu nak rayau-rayau satu skolah dgn korang smbil cite2 pasal hottest boy yang bajet cinta sampai mati kita . hahaha
20. aku rindu nak menapak pegy kantin sambil ckp2 : " Eh penah dgr lagu ...... tak ? best gler ! "
21. aku rindu nak pegy PJK dgn korang walaupun finally kite akan separate ikut darjah kemalasan masing-masing .
22. aku rindu nak kena denda dgn Cikgu Kartinie sbb slalu lewat smpy padang .
23. aku rindu nak cepat-cepat pergi kantin lepas PJK dgn korang sbb nak elak org ramai . " weh , air sorang 2 gelas ! cari tempat bwah kipas . panas ! "
24. aku rindu nak berlama-lamaan dgn korg dlm toilet tyme tukar baju . " Alaa , ustzh Asmah sibuk . tak masuk klas kowt . " huahua kantoi !
25. aku rindu nak jadi loner setiap kali korang berdua gaduh . "bia aku kwn dgn zahid jea lah klw cney. " stok ayat merajuk aku plak tyme tuh . hahaha .
26. aku rindu nak nanges dekat korang bila aku ada masalah .
27. aku rindu nak kena tegur dgn Ust Hidayat sbb kite slalu berckp dalam klas dy .
28. aku rindu nak panggil nama korang tyme nak jwb soklan PSI .
29. aku rindu nak rasa bersalah bila kita ngantok or mkn dlm klas cg Asmah . " eh korg , aku rasa bersalah lah td dah tdow dlm klas cg Asmah . dy baek sgt . tak kesah pon kite nak tdow ." tapi esoknya kite bwat lagi kan ? hahaha
30. aku rindu nak pegy makan cendol dgn korang setiap ary Jumaat walaupun lpas uh kite kena exercise lari-lari balik skola . wakaka . neyh paling aku ingat !
31. aku rindu nak merayu kat korang jangan anta buku dulu sbb aku belum siap lagi keje tuh .
32. aku rindu nak buat muka manja bila korang marah aku sbb taknak mkn ubat .
33. aku rindu nak kena marah dgn korg bila bibir aku berdarah . " aku dah ckp jgn kopek2 kan ? pakai lah lip balm tuh . degil btol dy neyh ! "
34. aku rindu nak cover korang bila korang mengantuk and aku fresh + hyper dlm klas . bangga lah tuh . :)
35. aku rindu nak susun buku tinggi-tinggi , letak botol air , sendal dgn pencil box depan muka supaya dpt tdow dlm klas Cg Fatimah . hehe .
36. aku rindu nak makan Cornetto Love smbil mencangkung blakang bangunan F6 . haha smpy kena tegur dgn cg lagi .
37. aku rindu tyme kite diet , kite mkn murtabak jea for breakfast . adalah 2,3 kali dlm setahun . haha
38. aku rindu nak pass kotak cereal dlm klas . dgn Zahid skaly ! ngee
39. aku rindu nak jadi stalker usha mamat-mamat 'ensem' kat SHAMS . Konon ! hahaha
40. aku rindu nak duduk satu line dgn korang dlm 5 ikram .
41. aku rindu nak duduk lepak dekat Raudhatul sambil pegang buku PQS tapi senanya borak-borak cite kedai kopi . haha
42. aku rindu nak suh korang kejut aku klw aku tidow dlm klas : " Korang , kejut aku lagi 10 min ea ? aku ngantok sgt neyh "
43. aku rindu nak dengki dgn korang bila korg sibuk bwat hw sbb aku malas nak bwat hw aku . haha
44. aku rindu bila korang paksa gak aku bwat hw smpy sggup ajak aku buat hw kat mana jea aku nak . terharunya ! " nak bwat hw kat mana neyh ? jum cepat ! "
45. aku rindu nak membebel2 tanda protes tiap petang Isnin sbb usrah kite tak sama .
46. aku rindu nak pakai baju putih sama-sama tiap ari Jumaat .
47. aku rindu nak pakai baju laen-laen tiap ary Rabu sbb koko kite tak sama .
48. aku rindu nak merajuk bila ada jea yang berbeza antara kita .
49. aku rindu nak merajuk bila korang tak bgtau aku ape yg korang borak berdua .
50. aku rindu nak dgr korang ckp : " Eyyy budak manja neyh kan ! "
51. aku rindu nak dgr korang panggil aku " Eh Panda ...... " mahal Panda itu . hahaha
52. aku rindu nak panggil korg " Mek ! " , " Mok ! "
53. aku rindu nak panggil Atin " Bear ! "
54. aku rindu nak panggil Amy " Pingu ! "
55. aku rindu nak jerit " Taknaklah kwn korang lagi mcm neyh ! "
56. aku rindu nak berebut dgn korang nasi mana paling banyak , ayam goreng mana paling besar and telur mana yang paling garing .
57. aku rindu nak struggle study abes-abesan dgn korang last minute everytime nak exam ! hahha
58. aku rindu nak bergelumang dgn segala mcm paper yang bersepah-sepah atas meja kite. " eh serabutnya meja kite ! kemas meja korang cepat ! " bebel Amy . heeeee
59. aku rindu tyme kite celebrate berday masing-masing . bg hadiah , siap nges2 lagi . sweeeetnya !
60. aku rindu nak dgr complaint kwn2 bila line kite bertiga kosong sbb kite ponteng skolah .
61. aku rindu nak plan taknak dtg skola ary ape . " kite ponteng ary rabu lah mggu neyh nak ? takde subjek scn . " hahaha
62. aku rindu nak comment pasal kecantikan cg azlin tiap ary .
63. aku rindu bila kita slalu puji Ust Zaini hensem bila rambut dy pjg . haha
64. aku rindu nak dgr korg gelak bila ust Zaini pgl aku Na'eimah .
65. aku rindu nak pegy assembly lambat-lambat tapi slalu mengelak dari KP . huhu
66. aku rindu nak pegy anta register dekat office , then tgk ada tak cg yang absent dekat jadual relief .
67. aku rindu nak jerit YES! bila ada cg yang takde . heee boleh tidow !
68. aku rindu nak merungut bila setiap ary ada jea hw baru pas tuh Atin mst ckp : " buatlah yg neyh dulu baru bwat hw yang lama tuh . "
69. aku rindu nak jadi penasihat tak bertauliah korang . eh silap ! aku rindu dgn penasihat-penasihat aku . eheee
70. aku rindu nak tgk korg senyum-senyum sumbing tyme aku kena denda dengan cg Fatimah . haha malulah weh !
71. aku rindu nak maen tolak-tolak tepi pintu bila cikgu dah masuk . " eh ko lah masuk dulu . ko brany ckp kat cg . aku takowt ! " :DD
72. aku rindu nak cari alasan fly masuk lambat bila ada ceramah or program kat dewan . " eh korang duk blakang2 cket . nty boleh tidow . "
73. aku rindu nak borak-borak sambil buat muka cover konon-konon khusyuk dgr pengetua berucap kat assembly . haha sumpah klaka mcm neyh .
74. aku rindu nak jerit kat korang : " Eyy korang dgrlah neyh aku nak cite ! "
75. aku rindu nak share air dgn korang sbb tumbler pink aku slalu cepat abes . hakhak .
76. aku rindu bila kita buat-buat taktau yang ada kelas petang and slumber badak jea balik awal . klw kwn2 tye korg tak dtg kelas tmbahan ptg smlm ke ? kami akan jawab : " ohhh ada klas ea ? taktau pon . " haha
77. aku rindu nak dgr dialog neyh : " Weh penatlah asek bwat hw jea . jum kuar ? "
78. aku rindu nak pegy public phone tyme tnga klas and cepat-cepat tepon ckp : " Abah / Ayah / Ibu , ary neyh kami balik 2 setengah tau ! "
79. aku rindu tyme kite sorok handphone kite dlm kotak Ana bila tau ada spotcheck .
80. aku rindu nak maen sorok-sorok barang dengan korang . sorok pencil box Amy , sorok file Atin and korang suka sorok spec aku !
81. aku rindu tyme kite kacau-kacau Falhie yang pemalu tuh .
82. aku rindu nak gelakkan Mael bila dy tdow dlm klas , tapi Amy slalu bela laki dy tuh : " Eh kesian dy . kejut lah weh . "
83. aku rindu nak gaduh-gaduh dgn korang bila kite bwat latihan Add Mate . padahal sorang pun tak betul . haha
84. aku rindu nak sumbat-sumbat buku teks kite dlm kotak Amy smpy termuntah-muntah kotak uh . esp tyme exam . then , " korang bangun ! jum kemas kotak uh . bersepah-sepah lah . semak mata aku . " Amy dah bebel dah . haha
85. aku rindu nak share satu buku teks sampai 3 orang sbb masing-masing malas nak bangun amek buku kat blakang .
86. aku rindu bila kita slalu kemas beg 10 min awal b4 balik sbb nak balik awal punya pasal .
87. aku rindu bila aku dtg pagi-pagi tgk Amy tngah menyapu or lap tingkap or bwat hw . ayat first aku mesti " Atin lum dtg eh Amy ? "
88. aku rindu bile aku dtg dgn mata yang dah tak boleh bukak uh , korang mst tanya . " tdow kul bpe neyh mlm td ? jadi monkey lagi ? hw dah siap ? " prihatinnya mereka . syg korang ! memahami . heee
89. aku rindu bile korang kejut aku : " eyy panda bangun ! pegy perhimpunan . dah lambat . "
90. aku rindu nak kumpul stok makanan byk-byk dlm kelas . " Zahid , esok tolong beli gula-gula . dah abes stok lahh . "
91. aku rindu nak practice berlakon dgn korang utk oral English .
92. aku rindu nak maen simbah-simbah air dgn korang bila kite takde keje nak buat dlm toilet .
93. aku rindu waktu kite gilir-gilir tow sbb takowt terlajak tdow lama-lama .
94. aku rindu nak tinjau org lalu dekat office tuh . " Eh mek ! tgk mamat tuh ensemnya ! "
95. aku rindu nak melalak2 dlm klas tyme rehat bila takde budak laki .
96. aku rindu nak conteng papan putih dgn kata-kata inspirasi yang melalut-melalut itu .
97. aku rindu nak plan pakai baju ape dgn korang bile kite ada tusyen malam .
98. aku rindu nak makan roti tepi dewan sambil study tyme SPM dulu .
99. aku rindu nak mkn korang suapkan .
100. aku rindu setiap saat aku bersama korang . i love both of you very much , sayang !

Fatin , Amy , maybe kite dah tak serapat dulu . tapi jangan fikir aku dah lupa kat korang . NO ! u're always with me . right here in my heart . :)

Aku taknak gemok ,
Fitrah Ilyana .

3 budak tecik bisik-bisik:

aDik said...

yaAllah, budak ini!!
aku pun rindu kau. muahhhhhhhhhhhhhhhh

btw,such a nice and funny post :)

TiM said...

weh.. panjang gile wehhh.. sakit mata aku tenung laptop lama gila.
anyway, tulisan tenggelam maa..
background kaler itam, tulisan itam.
aku terpaksa highlight jee.
tukar ar kaler font.

amira nabilah said...

aq s0k0ng timaa ! bpk pnjgnye p0st k0 fitrah...jen0h nk scr0ll k bwh n k bwh agy...hahahaha :P