Thursday, April 21, 2011

QUESTION MARK [?]

Babe ! sedang aku khusyuk-khusyuk tergoda dengan makanan yang dimasak oleh chef-chef amatur dalam Top Chef tuh , tiba-tiba tersembul macam-macam persoalan yang dikira mcm agak sengal lah dalam benak pemikiran aku . eceh ayat kau tak bley blah ilayna ilyana . ha amek kau . terlampau excited sampai eje nama sendiri pun dah tak reti . mcm baru semalam mama abah bagi nama ilyana dekat kau eh pmpuan . haha . so apakah persoalan-persoalan itu ? jawab yeh kawan-kawan . ngeeeeee ;))

Persoalan #1 : kalau kta minum vanilla milkshake dalam kadar yang agak banyak (cawan setinggi slurpee saiz sederhana) pada pukul 11.30pm , agak-agak berapa berat badan kita akan naek ? boleh jadi gemok tak eh ?

Kenapa persoalan neyh tiba-tiba pop-up ?! mcm im fb lah plak kan . boleh pop-up sesuka hati . haha . sebab fitrahilyana telah melakukan perbuatan yang tidak semenggah ini malam tadi . helmi balek tusyen dengan baek hatinya (taktau dia mimpi ape tdow petang tuh) telah menghadiahkan ayongnya secawan plastik lutsinar bagak yang penuh dengan vanilla milkshake ! haa amek kau . cicir air liur . eh silap . meleleh ayaq lioq . dah lama tak skola cm tuh lah . lupa abes smue . haaaaa . mula-mula bajet tabah . orang poyo memang cm neyh ! "simpanlah dalam fridge dulu mie . dah malam lah . esok ayong minum ." tapi lepas tuh , otak mcm ada magnet dgn milkshake itu . taley pk mende laen dah . and finally ? kul sebelas lbey , aku bedal gak milkshake tuh smpy abes . (iman aku tak kuat mana pun) wakaka . temptation milkshake itu sungguh kuat ! seriesli ! tapi smlm dah abes tak fikir pape pun . ary neyh plak lah tetber menjengah balek isu milkshake , kalori , gula , lemak dan segala bagai neyh . so , aku takowt GEMOK ! huahua !

Persoalan #2 : kalau kita pakai mascara , and lupa nak cuci , tapi terus jea membuta , ape jadi kat bulu mata kita ? adakah kemungkinan mata kita akan botak sebab keguguran bulu mata yang melampau ?

Haa asal tetber plak timbul isu mascara neyh pmpuan ? haa sebab yg neyh pendek jea . salah diri sendiri . wakaka . fitrahilyana kan terkenal dengan habit pelik lagi memunahkan dy tuh . dy neyh suka lah sgt menarik bulu mata dy tyme tengah tgk tv . skaly tadi tengok kat jari mcm ada black stain . byk sgt . pelik gler . terpikir gak , aku tak baca paper ry neyh , takan lah karbon paper melekat kat tgn kowt . (minah neyh memang suka lupa diri mcm neyh !) sekali pk punya pk , baru hengat yang tadi masa mandi tak cuci maskara dengan sempurna ! yeah dush ! tumbuk diri sendiri . tuh lah padahnya kalau dalam bilik air gemar berangan . naseb baek pasan . klw tak ? bulu mata anda akan kelemasan kerana pengudaraan yang tidak sempurna . dilitupi mascara dalam jangka masa yang amat lama . kan doctor kan ? :DD

Persoalan #3 : antara Benjy dan Akmal , Dania akan pilih sape yeh ? ke Iman ?

Hahaha okay neyh aku tahu bongok punya persoalan . yang sempat jugak menyemak dalam pale otak aku . wakaka . dah dia nak masuk gak dalam mind aku , nak buat cane . redhakan aje lah . huhu . tapi bagaimana nak menyelesaikan persoalan neyh ? sebab aku geram lah nak tunggu cite neyh punya ending lama sangat . (orang tuh tak geram , ko plak yang tak tentu arah) hahaha dia neyh memang gemar mcm neyh . kalau aku lah jadi Dania , aku pilih Akmal tuh ! walaupun dalam hati aku Jehan Miskin lagi hawt ! aku suka Jehan Miskin , bukan Benjy . so what ? takpelah aku pilih Akmal . wakaka . kenapa Akmal ? sebab parents Akmal sayang and accept Dania as who she are . tuh yang paling penting ! yes , memang betul yang nak kawen tuh kite , bukan mak bapak kite . tapi mama slalu pesan , kita bukan kawen dengan dy sorang , kite kena kawen dengan seluruh family dia jugak . so , what's the point ko kawen dengan Benjy tapi dunia tak penah nak aman . ary-ary nak bercakar , baling pinggan mangkuk , maen tarik-tarik rambut dengan mentua kau betol tak ? haha so better dengan Akmal . dunia aman damai , bahagia dan dilimpahi kasih sayang yang melimpah-ruah . tak gitu nok ? huahua . kalau dari sudut materialistik , dua2 memang kaya . so ape de hal ? masuk umah cuci kaki saja lah . wakaka . nak kata aku materialistik ? sape jea yang taknak kaya kan ? haha tapi money's not everything . kaya tak bahagia tak guna gak kan ? hahaha . dah ilayna ilyana . again ! berhenti jadi pengarah takde ijazah . duduk diam-diam tggu jea smpy cite neyh abes boleh kan ? kalau ending dy tak best , kite bakor jea Astro . wah besar kuasa kau ! hahaha .

okay dah . 3 tuh jea persoalan yang men-distracted-kan tumpuan aku menikmati makanan-makanan Top Chef tadi . (dy neyh asek ingat makan jea!) tapi ada satu yang tak menjadi persoalan . ianya satu kepastian . (salah tatabahasa . saya tahu . kan saya dah gariskan itu) apakah kepastian itu ?

in order to start reading my new Cecilia Ahern's yang beli tadi ,,,,, eh jap ! kenapa mesti Cecilia Ahern ? ko saje jea kan tak bagi aku lupakan dia ? *dengan nada marah tak puas hati + muka merah-merah . eh mana adalah ! okay yes ! aku rayau Popular , nmpak buku Cecilia , and ntah kenapa aku terus ambil tanpa berfikir panjang . so bukan salah aku ! haha . okay dah sambung balik .

in order to start reading my new Cecilia Ahern's yang beli tadi , saya tahu saya harus menambah kuasa kuda untuk menghabiskan Juara Carta Cinta saya yang rasanya dah berkulat dekat tepi bantal . wakaka . so i guess , i should finish it by tonight .
fer now , night world ! ~

Reading ,
Fitrah Ilyana .

7 budak tecik bisik-bisik:

Effa Akmal said...

wekk! ai dah habes bace pon buku² itew..hahahahha... :)

ILYANA said...

buku yang mana ? Juara Carta Cinta ?! ish jeles neyh ! hahaha .

TiM said...

aku lagi prefer benjy kot. tapi kalau dania nak akmal, benjy aku sapu lahh. wwakakakka,.

ILYANA said...

haha benjy lagi kaya senanya kan ?
dasar materialistik ! wakaka :DD

Effa Akmal said...

yunk, lupe nk tanye, interview Mara ble?? de x survey soklan² yg ditanye mase interview tu? selain dari pgetahuan asas, derang akan bagi satu soklan tricky waktu last tu. be careful mase mjawab yea. ni pon tahu dari student medical yg dah lulus interview MAra tu. tricky soklan tu kne pandai pusing balik la. soklannye lebeh kurg :
"apekahh kelemahan anda?"
-klu nk nyatakan sumting yg negatif, makesure make it naturally back!
-jawapan yg disyorkan ialah "saya sangat cepat kesiankan orang, jadik dengan jadik doktor, saya dapat mbantu org lain." :) gudluck lalink!!

ILYANA said...

interview MARA 27hb neyh . kul 2 petang . ada gak servey-servey soklan dy tuh . neves lahh makcu . ada cekgu kite pun suh take note pasal soklan yg makcu gtw tuh . and now kite dah dapat jawapan ! yeah thankyou makcu ! thankyou makcu ! ily mmuah ! mmuah ! ♥♥♥

Effa Akmal said...

syag!! thanx God. finally i dah jumpe belog budak medik tu. so klik this link. lebih complete sume. gud luck sayang!!

http://eleenasanusi.blogspot.com/2011/04/entri-ini-khas-buat-sahabatku.html