Thursday, April 7, 2011

SUKA HATI DIA JER TAU



Babe ! oh-aim-jeeee ! bosannya ......... sumpah ! ntah hape benda nak buat pun taktau dah . merayau-rayau internet mcm org gila takde hala tuju . pas tuh klik Home . keluar balek dekat Google . pas tuh termenung tongkat dagu pandang screen komputer mcm org tak dapat Maggi . ape kaitankah ? hanya Mukhriz , adekku sayang sahaja mengetahui . hakhak . neyh haa type post pun mcm org gila . sekejap backspace , sekejap enter . sabar jea lahhh . adoy fitrahilyana , ko neyh kan . hmmm , brain teruskan kerja anda memerah idea okie ? :)

Hari balik dari KL ry tuh borak-borak dengan MIK pasal scolar neyh lah . siapakah MIK ? haha taktau . fikir sendiri . aku ckp kat dy check calon interview scholar 8hb . then baru prasan JPA nya yg 8hb neyh . MARA punya 14hb . tadi tgk kat fb cik afifah sidek yang tercinta tuh baru tahu . adoy . kecewanya lah rasa hati . baru konon-konon nak excited bgn pagi-pagi esok nak meroyan check online . bapak gelojoh perempuan neyh . haha . sorry yek MIK , next week lah baru kite check sama-sama okie . heee . tak sabarnya ! neves pun ada . hati berbelah bagi . separuh ckp maybe dpt . separuh ckp maybe tak dpt . sbb koko aku pun taklah strong mana . (budak malas pegy koko lah katakan . manjang cari alsan nak fly jea . haha) jangan ikowt perangai saya yg buruk ini . tak baek . nty nyesal bila end of year kau tgk markah koko org laen 80 ke atas , ko punya 78.50 . rasa nak terjun bunuh diri . so sekarang , fitrahilyana sabar jea tunggu 14hb nty . barulah tau lepas tuh nak lanje awk aiskrim mcd ke tak . haha . klw dpt scholar , barulah lanje full lunch . huhu . MIK , klw nak full lunch mcd , sila-sila lah ringankan mulut anda doa saya dpt scholar MARA tuh yek . hahahaha .readers , doakan saya dapat interview itu sekali gus dapat scholar yg saya impi-impikan itu okay . jasa kalian ku kenang hingga ke akhir hayat . amiiiin !

semalam pergi rumah mak . siapakah mak ? my second mother after my beloved mama sayang ! mak inilah yang babysit aku , take care aku dari aku baby smpy lah aku tadika . patutlah lately asek teringat jea kat mak . rupa-rupanya mak rindu kat anak hindustan dy yang manja terlebih neyh . hahaha . okay saya memang manja dengan mak , dengan semua orang pun . so ? ada aku kesah ? hahaha . lepas sesi melepaskan rindu , mak pun tanya ayong ary tuh amek JPA ke MARA ? emm amek MARA mak . JPA cm tak mampu . (perempuan neyh memang tak penah nak confident tau . ketuk pale tahu lah) ohh maknanya klw ayong dapat , 6 tahun lah kat oversea kan ? lamanya ayong . rindu mak kat anak mak neyh nty . okay ilyana jangan nanges . tahantahan . haha tyme tuh lah pkir cney . dy neyh gemar drama awal . haha . taklah mak , setahun sekali boleh balik . mak janganlah risau , sekarang kan ada skype ? haha aku buat lawak gaban dah . heeeee . a'ah kan . nty mak suh kak yanie pasang camera dekat laptop dy . boleh tgk anak mak hari-hari . adoy sayangnya lah mak aku neyh kat aku . ngeeee . then , mak ckp plak kat abah , Alif (mak mmg pggil abah begini . hehe) , nty klw ayong nak terbang , kak cik nak tidow umah Alif boleh ? kak cik nak tgk ayong terbang . kak cik nak hantar dy pegy KLIA gak . boleh kan Alif ? alolorh part neyh memang aku taley tahan dah . itulah kasih seorang ibu yang telah membesarkan kita . walaupun kita bukan anak yg lahir dari rahim dia , tapi kasih sayang nya tetap tiada tandingan . siyesly aku terharu sangat-sangat dengan tulus kasih sayang mak . walaupun aku belum lagi tentu dapat scholar tuh ke tak kan . mak dah fikir lagi jauh . dah mendoakan aku seakan-akan aku komfem akan terbang . doa mak amat bererti buat aku . semoga berkat doa mak , bumi IRELAND dapat aku jejak . amiiiin ! dahlah taknak feeling2 lagi . eee ape neyh ? ape neyh ? haha . dah2 , takmo sdey2 . konklusinya , saya happy and saya beruntung ada mama dan mak yang tak pernah jemu menyokong dan terus menyokong saya untuk terus berjuang menuju ke puncak ! (semangat akademi fantasia 9 . wakaka) ayong akan berjaya mama ! ayong akan berjaya mak ! itu janji fitrahilyana .


inilah mak saya !


my mama and my mak . 2 different persons okay . :)
okay dah sudah merepek . fitrahilyana berundur dulu . moga berjumpa lagi . wah ayat taley blah . haha . daa daa readers ! ~

I ♥ you ,
Fitrah Ilyana .

4 budak tecik bisik-bisik:

TiM said...

ouh. calon yang dapat kena check online eh? bukan dia call kita ke? ok. ermm. nnti masukkan link kat post baru lepas kau dah check eh. aku takut lupa ah.



*lesen P dah siap.wee*

Effa Akmal said...

interview??? huh.. doakan kamu dapat interview itew hokeh...
namo sedey². life always shud be like this. keep smiling. 6 years is not along time. trust me! :)
p/s : klu kamu dpt sholarship itu, kamu attend kelas bahasa di uitm dlu kan? -for 6 months? am rite? jadik kamu fly away next year???? -confusing.

ILYANA said...

timah : aku rasa memang smue dia kena check on9 lahh . lepas tuh nty baru sampai surat kowt . hee aku pun tak pasti . ha alright2 ! nty aku masukkan link dy dlm blog . ko check lahh . ko pun amek mara eh tim ? aku ingat ko amek jpa .

alaa timah ! aku terhegeh-hegeh lagi pegy class haa ! jeles ! hahaha .

makcu : a'ah dy tapis utk interview dulu . klw dapat , pergi interview dulu . then , barulah tawakal jea antara dapat ke tak scholar tuh . hee thankyou makcu ! doakan kite tau !
sedeyh memanglah sdeyh . tambah2 kite yg tak pernah berpisah dgn mama abah neyh . ayo . rasa 6 thn uh lama sgt . hee

erm klw dpt scholar tuh , kena bwat A-level dulu kat msia setahun . kira cm persediaan lah utk ke sana . and kena perform juga lah tyme A-level tuh . klw tak , tak dpt fly juga . a'ah next year lahh kowt baru fly . heee . kalau dapat lah .

Effa Akmal said...

insya Allah dapat. nk sangat tgk kamu pkai uniform doktor tu supaya adik² sedara kamu bole beat and perform gud result mcm kamu.. :)

eh, lupe mahu bgtahu kamu, sebenarnye kamu dah bole apply A-level gne result trial kamu last year. sangat² tlupe plus x sure kamu betol² mahu ke ireland @ x. tapelah. next year pon oke juge kan.. :)