Babe ! oh-aim-jeeee ! bosannya ......... sumpah ! ntah hape benda nak buat pun taktau dah . merayau-rayau internet mcm org gila takde hala tuju . pas tuh klik Home . keluar balek dekat Google . pas tuh termenung tongkat dagu pandang screen komputer mcm org tak dapat Maggi . ape kaitankah ? hanya Mukhriz , adekku sayang sahaja mengetahui . hakhak . neyh haa type post pun mcm org gila . sekejap backspace , sekejap enter . sabar jea lahhh . adoy fitrahilyana , ko neyh kan . hmmm , brain teruskan kerja anda memerah idea okie ? :)
Hari balik dari KL ry tuh borak-borak dengan MIK pasal scolar neyh lah . siapakah MIK ? haha taktau . fikir sendiri . aku ckp kat dy check calon interview scholar 8hb . then baru prasan JPA nya yg 8hb neyh . MARA punya 14hb . tadi tgk kat fb cik afifah sidek yang tercinta tuh baru tahu . adoy . kecewanya lah rasa hati . baru konon-konon nak excited bgn pagi-pagi esok nak meroyan check online . bapak gelojoh perempuan neyh . haha . sorry yek MIK , next week lah baru kite check sama-sama okie . heee . tak sabarnya ! neves pun ada . hati berbelah bagi . separuh ckp maybe dpt . separuh ckp maybe tak dpt . sbb koko aku pun taklah strong mana . (budak malas pegy koko lah katakan . manjang cari alsan nak fly jea . haha) jangan ikowt perangai saya yg buruk ini . tak baek . nty nyesal bila end of year kau tgk markah koko org laen 80 ke atas , ko punya 78.50 . rasa nak terjun bunuh diri . so sekarang , fitrahilyana sabar jea tunggu 14hb nty . barulah tau lepas tuh nak lanje awk aiskrim mcd ke tak . haha . klw dpt scholar , barulah lanje full lunch . huhu . MIK , klw nak full lunch mcd , sila-sila lah ringankan mulut anda doa saya dpt scholar MARA tuh yek . hahahaha .readers , doakan saya dapat interview itu sekali gus dapat scholar yg saya impi-impikan itu okay . jasa kalian ku kenang hingga ke akhir hayat . amiiiin !
semalam pergi rumah mak . siapakah mak ? my second mother after my beloved mama sayang ! mak inilah yang babysit aku , take care aku dari aku baby smpy lah aku tadika . patutlah lately asek teringat jea kat mak . rupa-rupanya mak rindu kat anak hindustan dy yang manja terlebih neyh . hahaha . okay saya memang manja dengan mak , dengan semua orang pun . so ? ada aku kesah ? hahaha . lepas sesi melepaskan rindu , mak pun tanya ayong ary tuh amek JPA ke MARA ? emm amek MARA mak . JPA cm tak mampu . (perempuan neyh memang tak penah nak confident tau . ketuk pale tahu lah) ohh maknanya klw ayong dapat , 6 tahun lah kat oversea kan ? lamanya ayong . rindu mak kat anak mak neyh nty . okay ilyana jangan nanges . tahantahan . haha tyme tuh lah pkir cney . dy neyh gemar drama awal . haha . taklah mak , setahun sekali boleh balik . mak janganlah risau , sekarang kan ada skype ? haha aku buat lawak gaban dah . heeeee . a'ah kan . nty mak suh kak yanie pasang camera dekat laptop dy . boleh tgk anak mak hari-hari . adoy sayangnya lah mak aku neyh kat aku . ngeeee . then , mak ckp plak kat abah , Alif (mak mmg pggil abah begini . hehe) , nty klw ayong nak terbang , kak cik nak tidow umah Alif boleh ? kak cik nak tgk ayong terbang . kak cik nak hantar dy pegy KLIA gak . boleh kan Alif ? alolorh part neyh memang aku taley tahan dah . itulah kasih seorang ibu yang telah membesarkan kita . walaupun kita bukan anak yg lahir dari rahim dia , tapi kasih sayang nya tetap tiada tandingan . siyesly aku terharu sangat-sangat dengan tulus kasih sayang mak . walaupun aku belum lagi tentu dapat scholar tuh ke tak kan . mak dah fikir lagi jauh . dah mendoakan aku seakan-akan aku komfem akan terbang . doa mak amat bererti buat aku . semoga berkat doa mak , bumi IRELAND dapat aku jejak . amiiiin ! dahlah taknak feeling2 lagi . eee ape neyh ? ape neyh ? haha . dah2 , takmo sdey2 . konklusinya , saya happy and saya beruntung ada mama dan mak yang tak pernah jemu menyokong dan terus menyokong saya untuk terus berjuang menuju ke puncak ! (semangat akademi fantasia 9 . wakaka) ayong akan berjaya mama ! ayong akan berjaya mak ! itu janji fitrahilyana .
| inilah mak saya ! |
| my mama and my mak . 2 different persons okay . :) |
okay dah sudah merepek . fitrahilyana berundur dulu . moga berjumpa lagi . wah ayat taley blah . haha . daa daa readers ! ~
I ♥ you ,
Fitrah Ilyana .



4 budak tecik bisik-bisik:
ouh. calon yang dapat kena check online eh? bukan dia call kita ke? ok. ermm. nnti masukkan link kat post baru lepas kau dah check eh. aku takut lupa ah.
*lesen P dah siap.wee*
interview??? huh.. doakan kamu dapat interview itew hokeh...
namo sedey². life always shud be like this. keep smiling. 6 years is not along time. trust me! :)
p/s : klu kamu dpt sholarship itu, kamu attend kelas bahasa di uitm dlu kan? -for 6 months? am rite? jadik kamu fly away next year???? -confusing.
timah : aku rasa memang smue dia kena check on9 lahh . lepas tuh nty baru sampai surat kowt . hee aku pun tak pasti . ha alright2 ! nty aku masukkan link dy dlm blog . ko check lahh . ko pun amek mara eh tim ? aku ingat ko amek jpa .
alaa timah ! aku terhegeh-hegeh lagi pegy class haa ! jeles ! hahaha .
makcu : a'ah dy tapis utk interview dulu . klw dapat , pergi interview dulu . then , barulah tawakal jea antara dapat ke tak scholar tuh . hee thankyou makcu ! doakan kite tau !
sedeyh memanglah sdeyh . tambah2 kite yg tak pernah berpisah dgn mama abah neyh . ayo . rasa 6 thn uh lama sgt . hee
erm klw dpt scholar tuh , kena bwat A-level dulu kat msia setahun . kira cm persediaan lah utk ke sana . and kena perform juga lah tyme A-level tuh . klw tak , tak dpt fly juga . a'ah next year lahh kowt baru fly . heee . kalau dapat lah .
insya Allah dapat. nk sangat tgk kamu pkai uniform doktor tu supaya adik² sedara kamu bole beat and perform gud result mcm kamu.. :)
eh, lupe mahu bgtahu kamu, sebenarnye kamu dah bole apply A-level gne result trial kamu last year. sangat² tlupe plus x sure kamu betol² mahu ke ireland @ x. tapelah. next year pon oke juge kan.. :)
Post a Comment