Sunday, May 15, 2011

LETAK TAPAK KAKI KAT UM :)

Kolej kami nok !

Babe ! aku sedih . tapi taknak layan perasaan sedih tuh sangat . biaq pi simpan jauh-jauh di sudut hati . haih . let's move on ilyana . so , ape cer hari nieyh ? lemme tell you a lil' bit (memang cket pun) about the UM scenery mengikut pemantauan cikfitrahilyana neyh . ngee . :)

1. ABG guard dia (abg oke , nampak tak tuh ? bukan pakcik ! haha) sangat baek . yeah , dats my first impression . tak lokek , tak bangga diri . tak tahan-tahan orang bila nak masuk . coool aje . haha . thankyou abg guard tunjuk jalan ke Kolej Raja Dr Nazrin Shah . hehe . simpang Y pertama masuk kanan , simpang Y kedua masuk kanan lagi , simpang Y yang ketiga , turn left ! bak kata nabil . hahaha .

2. UM sangat menenangkan . tak tipu ! banyak pokok-pokok . yes memberi kita cukup oxygen nak study . sape yang cakap dia ngantok sebab tak cukup oxygen , meh cney aku bagi pelempang . hahaha . banyak kolam ! ahaaa , sape-sape yang rasa die mcm taley nak control stress , mental tak tentu hala , haa kolam tuh banyak . pergi cari cepat ! eh eh , bukan aku suruh ko terjun dalam kolam tuh . pergi duduk tepi kolam , tengok ikan-ikan , renung keagungan Ilahi . positive-thinking please derrr ! :DD pendek kata (bukan pendek umo) dalam UM taklah panas sangat . redup jea sebab pokok-pokok dia dah tanam bertahun . bagak-bagak semuanya . huhu ! jgn risau kalau anda rasa nak berjalan kaki di dalam UM , anda takkan GELAP . kahkah . lawak spastik tahap makan kasut neyh .

3.  Kolej kediaman ? pergh ! superb ! kalau tengok dari luar lahhh . org tua-tua cakap ; don't judge a book by it cover . ye tak ? sooo , dari luar , memang cantek lahhh ! kaler peach ke-oren-orenan (kejadahnya bahasa ko pmpuan ?) , mcm ala-ala gold cket lahh . BESAR hoke BESAR ! tengok gambar atas dah tahu kan ? huahua . ada 4 blok dalam satu pagar . 2 for boys and 2 for girls (aku rasa lahh . tak tanya pun ! ngee). haa mesti mcm2 dah ada dalam mind kan ? kenapa aku ckp mcm tuh ? sebab 2 blok tuh dipisahkan dengan satu bangunan kat tengah-tengah . kafeteria dy lahh kowt . hee . tengok dari jauh je tadi . and AGAIN ! separated by a lovely pond . hahaha . meroyan pmpuan neyh nmpak kolam . huhu . their place quite modern . dengar cite paling mahal lahh yuran kediamannya . yelah bangunan kediaman paling latest lahh yang ada dalam UM tuh . woot ! woot ! syok giler seh . satu bilik 2 orang SAHAJA . haa gaduh dengan roommate anda jea yeh . hakhak . tengok balik bangunan atas tuh . tinggi kan ? jangan risau . ada lift yeh . dia tahu kita pemalas nak daki tangga . huahua . tapi dekat dengan bangunan yang masih under construction . oh sedih ! nak study siang-siang sumbat telinga dengan kapas ye cik puan ! hehehe .

4. jarak antara kolej dengan Pusat Asasi Sains ? tak jauh sangat . tapi kalau berjalan , sempat gak lahh kelenjar peluh dekat ketiak aktif . huahua . bawak rexona dalam beg kuliah anda ye . pesan awal-awal . sebab rasa mcm kena mendaki bukit cket . heee . cket jea lahh . kalau taknak jalan , nak pastikan bau perfume berkekalan sampai dalam bilik kuliah , haa boleh aje duduk mencangkung tunggu shuttle bus datang pagi-pagi . takde hal lahh . (pmpuan neyh tahu dia antara yang akan mencangkung tuh . wakaka) tapi ape lah salahnya kau jalan kaki cket fitrahilyana oyy ? bukan jauh benar deh . jerit dari kolej , kat Pusat boleh dgr suara katak kau tuh . so jangan jadi pemalas ! nak kurus kan ? so JALAN KAKI ! kau patut bersyukur ilyana tak payah nak mendaki beratus-ratus anak tangga seperti di UiTM Puncak Alam . fuhhhh , mengucap panjang kalau mcm tuh . haha .

5. pusat hiburan terdekat ? MID VALLEY nok ! haa terbeliak mata kau tgk capital words tuh ? pergh , ada GSC lagi ! haa meroyan tarik rambut cepat ! nanti kau tgk lahh hujung minggu ada muka aku dekat Mid Valley tuh . huahua . mama dah cakap dah ; kalau tensyen2 kol mama , mama naek komuter dari seremban , kamu tunggu dekat mid . pergh , mama kuh memang sporting abes . i ♥ u more lah mama ku sayang ! ngeeee .

6. nak balik seremban ? tak payah nak menyusahkan mama abah nak harung jammed nak amek kau pmpuan ! pergi naek LRT dekat hentian Kerinchi pergi KL Sentral . naek Komuter sampai Seremban . haa senang kan ? jangan nak merungut ye pmpuan ! tak susah mana pun tuh . nak berjaya kan ? kena USAHA ilyana ! ngeeeeeee . drive sendiri ? lagi toksah mimpi ! asasian dilarang drive ye atuk nenek ! paku itu dalam otak siap-siap . :)

7. takut sesat ? aku nak tanya ? kat rumah kau , kau sesat tak ? tak kan ? so UM tuh bakal jadi rumah kau . kau takkan sesat nyah ! tak payah mengado . lagipun , semua tempat pun ada signboard . takpayah risau . pakcik signboard sedia berkhidmat . bersepah-sepah signboard . merata-rata . haha :DD

8. dewan canselor ? dekat dengan Pusat Asasi . tapi jauh lah cket dari kolej ke-12 . tak jauh mana pun . (jawapan positif menyedapkan hati) guess what ? kau keluar dewan canselor , kau nampak bangunan peperiksaan ! yes exam building ! ape tujuan UM buat exam building kat situ ? supaya bila kau keluar dari taklimat UM masa hari pendaftaran tuh nanti , kau dah hengat yang kau ada exam menanti . haa amek ! tak bagi chance langsung nak enjoy UM neyh . huahua . gurauan semata-mata itu . hee .

So , aku rasa neyh jea lahh yang aku dapat tadi . hasil pemantauan berkala YB Ilyana . wakaka ayat mcm sampah dy neyh . akhir kata , Ilyana , walau sebanyak mana pun kau complaint , kat situlah nanti kau terperuk . so jangan banyak cakap , jangan banyak membebel , tapi kata BOLEH ! Sekian dari saya , si pengomel setia . Assalamualaikum . :)

Asasian-to-be ,
Fitrah Ilyana .

5 budak tecik bisik-bisik:

Iffah Syuqaira said...

wee.....aku rasa excited.. hahhaa

2. bestnyer.. tenang giler kot.. hmmm *dh start berangan*
3. hahaha.. lift, em, org pertama tggu dpn lift.. fitrah ilyana la tu :D
5. weh, mak aku pun ckp camtu. nnti dia naik komuter pastu kitorang balik sesame
6. wei, nnti kita balik sesame tau! bab2 komuter ni kau kena bagi tunjuk ajar skit kat aku. aku mne la pernah..^^

baca citer kau ni, aku rasa mcm nk pegi gak tengok. emm, xpe, khamis ni pegi terus masuk. ambik kau! hahaha

Anonymous said...
This comment has been removed by the author.
Anonymous said...

Im happy for you :) Goodluck and I kow you can do it. Anddd also, jgn lupa doakan aku dkt matriks ni. Tau? Bye fitrah :)

Dr Afifah said...

Puncak ALam? terase tauu. haha.

btol2. tangga 200++ tu lebih terseksa. *eh macam dah lame je kat puncak alam.haha*

anyway,goodluck yea fitrahilyana! (:

ILYANA said...

iffah : a'ah siyes cm calm giler lahh kat sana . nyaman . hee :) haa pandai ! aku org first tayang muka depan lift . nak cari fitrahilyana pepagi ? dekat depan lift or depan gate tunggu shuttle bas . huahua . bab2 komuter aku adalah juga pengalaman . huhu no probs . aku ada . :)

qis : thankyou babeee ! aku akan doakan ko di matriks . goodluck darl . ily ! ♥♥

fifah : hahaha kurus lah fifah pas neyh kat puncak alam sana . haha btw thankyou ! duduk diam2 kat sana okay ! jgn nakal-nakal . teehee . goodluck fifah ! :DD