Friday, May 6, 2011

UPU FEVER

Penat tunggu :(

Babe ! pergh tensyen abes tunggu result UPU neyh tahu ! as well as MARA also . tak kesahlah MARA tuh . mid May pun tersembulnya . betullah pepatah Melayu ada menyebut ; "Penantian satu penyeksaan" ! haih sabar ilyana sabar . penat jea countdown tunggu 12am tadi . last2 12 noon esok . gemar eh kerajaan buat kami tertunggu-tunggu . asal boleh semua nak tangguh-tangguh . to mereka-mereka yang mohon JPA pun result dy tangguh gak en ? 9 May tak silap . sabar eh korang ? haih . cuba jadi cam results matriks tuh , cepat jea . efisien sungguh website matriks . syabas beteh (meroyan nak ckp hindustan !) . so to all my dear friends , jumlah kite tdow dengan lena malam neyh and bersiap sedia menerima apa jua keputusan UPU yang bakal kite dapat esok hari . ingatlah . Allah memberi ape yang kita perlu , bukan ape yang kita mahu . mari kita belajar untuk sentiasa redha dan bersyukur . :)

Kadang-kadang aku terfikir , why don't we just go back to basic ? live in a daily basis kan ? macam now lahh . tak payah tertunggu-tunggu depan com , depan lappy semata-mata nak check on9 result UPU kite . yg finally , aku rasa akan hang sebab traffic alam maya jammed teruk bila kite berpusu-pusu nak tgk tepat pukul 12 tengah hari esok . kan ? kan ? yelah excited punya pasal . sape tak excited nak tahu tempat kita terperuk selama 6 tahun lebih kan ? haha . soooo , konklusinya , kenapa tak kerajaan suh jea posmen anta surat tawaran dari rumah ke rumah mcm dulu-dulu . barulah lagi thrill dan adventure . klw cm tuh , kite smue just duk tayang muka jea depan pintu gate tggu abg posmen . tak nyusahkan sape-sape . haha . abg posmen tuh pun mesti rasa dia HAWT semacam bila semua org duk tggu dy . skali-skala menglamerkan abg posmen . dapat pahala . huhu . dah meraban ilyana meraban ! hakhak . okay sudahsudah . mau tidow ! nytey guys ~

nota kaki 1 : agak-agak aku dapat UM ke UNIMAS ? nape jauh di sudut hati , aku begitu mendambakan UNIMAS ? musykil .
nota kaki 2 : tadi pergi campak bola boling dengan abah dan makcu . sukasuka ! nanti nak main lagi tau ! :))

UNIMAS please ?
Fitrah Ilyana .

2 budak tecik bisik-bisik:

Dr Afifah said...

haha sama lah. ingat kan 12a.m. rupanya 12 pm.. sabor je lah~

Iffah Syuqaira said...

kira upu ni ok gakla.. 12 jam je tertunda. yg JPA tu? haish, mmg sabar je la bebyk. (tp boleh pulak aku terlupa hr ni keluar upu..asyik fikir jpa punya pasal)

wei, asal lak nk unimas? um kn lg dekat, kot2 kita boleh jumpa ke kat sana nnti, ne la tau. ke sbb kau siap2 tiup belon? hahaha