![]() |
| kalau boleh nak senyum mcm neyh hari-hari :) |
Babe ! oyeh dah 4 hari tak hapdate belog ini . rindurindu ! :)
kebelakangan ini (ececeh) alaa ! cuba jangan nak mengacau mood fitrahilyana nak bersastera sekejap tak boleh ke ? sambung balik . sambung balik . haha . taknak . tuka ayat laen . merajuk ! haa mengade ! mengade ! cepuk kang nak ? :DD
dah brenty membebel nenek . so , nak cite ape neyh ? haa ! dah hengat ! dengar neyh ilyana nak membebel . teehee . fitrahilyana neyh kan memang hobi dia membaca novel tak kira masa dan ketika . semua orang dalam rumah neyh tahu fitrahilyana hantu novel cinta . haha . masa SPM dulu pun sempat lagi jengah novel barang sepage , dua . (ape kejadahnya ayat ko mcm neyh ?) haha .
and nak tau tak ? masa SPM belum habes dulu , pmpuan neyh dah berazam (ceh!) nak baca novel banyak-banyak sampai muntah-muntah . konon nak balas dendam balek lahh . tapi kan , tapi kan . it turned out to be different . like seroiously (berterabur ejaan ko pmpuan hoy) seriously kowt ! haha . different cane ? caney haa nak cite . kalau dulu , satu novel uh , memang mcm addicted nak mampus membaca . kdg2 satu ary pun dah berjaya abeskan . tapi skunk ? satu novel punya payah nak menghabiskan tahu . makan minggu . tak pun makan bulan juga lah . kdg2 tuh smpy berkulat , berhabuk novel tuh terbiar kat tepi bantal aku . haha aku pun tatau nape sindrome novel maniac aku cm taknak menyerang plak . huahua . maybe sebab aku sungguh busy berulit dengan phone aku yang tercinta kowt . ngee .
so now , aku rasa aku perlu menaikkan semangat aku untuk mengembalikan sindrome aku kembali . oh yeah c'mon ilyana ! (meroyan ! meroyan !) alaa membaca kan jambatan ilmu . so , ape salahnya saya nak memupuk minat membaca sy kembali kan ? kan ? Ya Allah pmpuan neyh . ello cik ilyana , quote tuh meant for the books yang bersifat ilmiah dan memberi ilmu pengetahuan . pandai sungguh pmpuan neyh mengeksploitasi quote kerajaan . huahua . alaa , novel tuh pun bagi ilmu juga ape . ilmu bercinta ? taklah . ilmu tentang how-to-dream-like-every-love-story-got-happy-ending-as-in-fairytale . kan ? kan ? sape setuju angkat tangan mcm saye ! wakaka . nak gelak besar-besar . merapu dah dy neyh .
okay dah diam ! saya nak bagitau satu fakta menarik lagi . weeee . fitrahilyana yang dulu sangatlah bersifat patriotisme ! hanya ada magnet besi berani terhadap novel-novel berbahasa Malaysia sahaja yek tuan-tuan dan puan-puan . hee . tapi setelah dia menyedari diri nya hanyalah semut merah di tengah-tengah masyarakat yang speaking Inggeris nya bersepah , dia mula dah sedar diri . mula keluar dari cengkerang kura-kura dia tuh . huhu . so dia rasa dia kena make effort untuk meng-improve-kan diri dy dalam menguasai bahasa penjajah itu . huahua . abes ape langkah pertama nya ? dia mula men-tame-kan diri , ape tuh ? tak faham ! alaa , bahasa Inggeris saya tak handal lah . takpe saya translate eh ? ngee . dia mula menjinakkan diri dengan novel Inggeris pula ! woot woot ! bangga cket meh . haha . yelah betul . she's currently reading Cecilia Ahern's book ko tahu ! poyo betul . haha . tapi dah dekat 2 minggu dah . tak gak abes-abes satu novel . haa look ! teruk betul dah darjah kemalasan saya untuk membaca . haih . takpe , now tengah determined neyh nak abeskan gak novel neyh b4 this week ends ! oyeh ! oyeh ! :DD
Waa dah ngntok ! esok jea lah saya sambung baca novel . ngeeeeeee . tampar jea dah pmpuan neyh . ckp tak srupa bikin . haha . so , now memandangkan saya tengah berusaha nak improved my English , to kawan-kawan yang memang terer tahap giga , mega , tera (betul tak susunan saya tuh ?) English tuh , saya mohon tunjuk ajar daripada kalian boleh ? bantulah kawan anda yang tengah tak cukup nafas buat muka comel mengharapkan bantuan anda . hee . sesungguhnya sumbangan dari kalian amatlah saya hargai . terima kasih ilyana sebab buat iklan pepagi buta neyh . haha . nyte guys ~
Sokong hasrat murni saya ,
Fitrah Ilyana .



5 budak tecik bisik-bisik:
laink, novel pew yg u bace tu sampai bminggu² nk abeskan tu? its sound not like fitrah ilyana jek..hahahhaha..
hahaha alaa tuh lah pasal . cam pemalas sangat kan fitrah ilyana neyh skunk ? haish geram betul . asyik dgn phone kesayangan dy tuh jea . novel ape ? If You Could See Me Now . yang elizabeth dgn ivan tuh . adoy tensyen gle lahh lambat benar nak abes eh haa . haha :DD
novel heaven ?
meh try bce novel sy :)
idea amat d pelukan
haha. aku pun dah tak layan novel.. pelik laa..
nur athirah : boleh sy pgl awk tiyah ? boleh kan ? boleh kan ? :))
since sy memang suka membaca novel , teruja nak baca novel awk ! mana tahu ada yang boleh sy sumbang ? :))
tim : tahu pun . pemalas dah pmpuan neyh ! :)
Post a Comment