Sunday, August 25, 2013

DAY 21: MY FAVORITE SONG

Babe ! im supposed to do the chores related to IMSPQ right now , instead im cuddling on my bed and happily blogging by myself . nevermind , i still need to get ready to approach them anyways . ;)

Last week mama said she probably cannot going home this week since ada kelas ganti . okayy then , nak buat macam mana kan . walaupun rindu bergunung-gunung . then petang tadi , abah turun and cakap , "Mama balik malam nehh . masaklahh ." (sebab tinggal kat rumah tak ramai , memang jarang masak) . Yeeeeee , mula gelabah anjing . baju bertimbun takk basuh lagik . (plan nak basuh esok pagi) . sampah dekat bilik atas tak buang lagikk . kain dah basuh ada 2 bakul takk berlipat . baju sekolah adik tak rendam . kasut adik tak basuh . haaaa amek kau . nampak tak betapa pemalas nya perempuan nama ilyana nehh . then apa lagikk . tolong makcu masak dulu lepas tuhh basuh kain , rendam baju sekolah adik , suruh adik basuh kasut sekolah and buang sampah2 dekat bilik atas . fuhhh lega . baju tak berlipat ? sumbat bilik abang . dengan harapan mama takkan lahh nak masuk inspect bilik abang yang memang dahh already taraf tongkang tuhh kann . so lantak situ semua timbun dalam bilik abang . okayyy konon selesai dahh masalah . then mama sampai dalam pukul 10 , terus makan . lepas makan , tengah sibuk basuh pinggan and kemas dapur dengan makcu , tiba-tiba dengar mama jerit , "Ya Allah bertuah anak . dari mama balik ke Lipis , sampai mama dah balik sini balik , baju nehh tak berlipat lagi anak dara ." abang dahh buat muka tak semenggah dia . suka lahh tuhh orang kena marah . then buat muka tak bersalah terus menjawab , "Takpe ma , besok kita lipat . don't worry !" padahal besok dahh plan nak keluar dengan makcu . nasib lahh kau ilyana . baju tak bergantung tuhh ada sorok belakang pintu bilik adik . janganlahh mama jumpa plakk yang itu . aminnnnn !

Okayyy , itu jea nak cerita . al-kisah si pemalas nama ilyana . bakal mak mentua boleh pk sejuta kali dulu sebelum buat menantu . perangai tak cukup sifat lagikk . ^^,

Yeayyyy tajuk hari nehhh best ! my favorite song . dengar tau . lagu nehh best sangat . ala-ala lagu Ricky Martin yang tajuk dia Livin La Vida Loca tuhh . tapi tak suka version tuhh . suka version Korea nehhh sejuta kali lagikk . maybe sebab pengaruh K-Pop yang menebal dalam diri . and mungkin juga mata nehh gatal nak tgk lelaki comel jea . ahaha . i don't know why tiba-tiba tersuka lagu rancak sebab umum mengetahui aku peminat tegar lagu-lagu ballad and melodious . tapi , maybe lagu nehh exceptional kott . and it's a fun song . seriously , try dengar . sedap ! every time bukak youtube , mesti dengar lagu nehh dulu . baru senang hidup nak tgk benda lain . hikhik ^_^

LED Apple - Bad Boys

Actually ada satu lagi . tapi itu keek . and carikk kat youtube tak jumpa plakk . if sesiapa yang ada keek , try bukak ArizLufias punya keek , tajuk dia Bila Dengan Mu Salah . cover version lagu sendiri yang sumpah sedap sangat-sangat . melting over and over again . dahh dekat 10 ribu kali dok ulang keek dia tuhh . *exaggerating* and in case , you're wondering , yeee dia ponn comel gakk . comel sangat ! hewhewhew . kayy lahh , nak tdow . till then , XOXO love ya !

My Bad ,
Fitrah Ilyana .

0 budak tecik bisik-bisik: