Babe ! haa tengok tajuk dulu . kontroversi takk ? haha kann ! sebelum nehh bukan woman ke fitrah ilyana nehh ? zahirnyaa memanglahh woman . dalam IC punn ada BINTI . tapi batinnya , jauh panggang dari api . kesian -.-" lepas subuh , sambung membuta sampai pukul sebelas , pukul doblas . ohmy , mak mentua list dahh makin berkurang lepas pengakuan berani ini . mom-in-law-to-be , bukan itu sahaja . ada lagikk . time orang menyapu , aku orang first lari . sebab hidung aku dahh lama tak anta maintenance . performance 2 stars jea . masuk habuk sikit dahh condemn . bila time masak , kalau ada mama ada makcu dekat dapur , degree kemalasan semakin melangit-langit . mama , memasak tak boleh banyak tgn . nanti lauk tak sedap . so , biar kita undur diri . and alasan paling femes , ma nak pergi toilet japp . lepas tuhh dok dlm toilet lelama . kelua buat muka selamber sambil sengih2 kambing . nasib baik dapat mama penyabar . dan sebab tuhh lahh anak perempuan mama yang hanya seorang nehh masih di tahap amatur yang paling rendah when it comes to the kitchen thingy . tapi jgn pandang rendah yee . cakap jea nak masak ape , i know what ingredients to be used , how to cook that dish . the only batu penghalang antara aku dan dapur hanyalahh sifat malas yang semulajadi meluap-luap dalam diri . so takk boleh buat ape lahh . now aku rasa aku dahh komfem kena reject dengan semua mak mentua . padan muka ilyana :/
nowww , mission untuk menarik balik perhatian mak mentua . kalau saya berpotensi untuk menghangus dan meranapkan dapur , tapi saya berkebolehan untuk menjadi interior designer yang berjaya (baru menyedari keistimewaan yang dimiliki setelah 19 tahun 4 bulan 24 hari hidup yakni baru hari ini) . pagi tadi seperti biasa , aku membuta tanpa rasa bersalah . pukul 10 suku terjaga sebab nak pergi toilet . masuk bilik taktahu dahh nak buat ape , so turun dengan muka sememeh + tak mandi sebab nak usha TV kalau ada cite best . sampai bawah tiba-tiba rasa menyampah dengan susun atur furniture dekat ruang tamu . and here comes the climax ! ilyana membuat a TOTAL MAKEOVER ke atas ruang tamu rumah nya hari ini . haa nampak takk capital tuhh ? haah living room tuhh melompat2 keriangan diberi nafas baru oleh budak pemalas ini . takk sangaka kann ? aku punn tak sangka aku rajin buat semua tuhh . mama balik petang tadi , i just finished my final touch . even mama also said , mimpi ape malam tadi Cik Ilyana ? teehee nightmare mama . mak mentua reject kite sebab perangai tak macam perempuan . so noww setelah menjual kebolehan diri , hopefully saya mampu men-tackle kembali hati mak mentua yang tadi dahh verrr-paling muka . ilyana punn sebenanya perempuan internally makcik . cuma hidden talent dia nehh limited edition . kadang-kadang jea terkeluar jika bernasib baik , haha . kalau macam nehh perangai kau ilyana , ada seorang mak mentua yang nak kau punn dahh cukup bernasib baik dahh , teehee . siapakahh the lucky mak mentua ? ehhh dahh kenapa menggatal ? nak pict selepas makeover ? next post . tadi dahh kepenatan + excited + bangga tengok hasil kerja sendiri sampai lupa nak ambikk gambar . :) night2 ! love ya !
'Idaman' mak mentua ,
Fitrah Ilyana .


0 budak tecik bisik-bisik:
Post a Comment